|
|
|
|---|---|
|
Gjorde ett impuls köp och köpte en silver/grå e34 535i 92amed manuell växellåda för 1000kr av en kompis. Ganska fin i kaross lite rost finns såklart men inget vrak, Multiremen är kass och en kylarslang Ej besiktad sedan 2006 Kan detta vart ett bra köp eller är det vara att skrota?! | |
|
Det kan bara den som ser bilen svara på. Så mycket kan jag skriva du kommer tjäna pengar oavsett om du får den körklar och sedan säljer eller om du säljer den i delar. Mvh Stephan |
|
| Okok ska fixa bilder när det blir ljust ute med, tack för svaret:) | |
|
Har du multirem på 535:an ? Mig veterligt så hade inte någon 535 M30 den funktionen, dvs en rem till alla hjälpaggregat..utan det var 3 st remmar att byta. Mvh Janne. |
|
|
Ja...3 st remmar OM vagnen också var försedd med AC. Mvh Janne. |
|
|
Ska ja vara ärlig så har jag inte ens öppnat huven på bilen de va han som jag köpte den av som sa att remmen va av, men märkte att servon inte funka när jag körde in den i garaget så den remmen är nog av iaf:p bilen har ingen ac Ngn som vet om m30 är jävliga att lufta? |
|
![]() 13.396 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Som påtalats innan, det är vanliga v-remmar på M30 motorn. Här här en översikt och guide hur man byter dem. Länk M30-motorer är mycket enkla att lufta. Jag har aldrig haft några problem de gånger jag behövt göra detta. |
|
Inga problem att lufta, på med full värme bara. Är skruven sliten, köp ny. Kostar bara några kronor o ser snyggt ut med. Mvh Jonas B |
|
| Tackar för all tips!:D blir å beställa lite delar i veckan å se om den rullar:) | |
|
Nya remmar och ny kylarslang beställt! Här kommer lite bilder för den som är intreserrad! Länk |
|
|
Måste nog säga ett Jättegrattis till ett kul köp. Mvh Jonas B. |
|
|
Trevlig busbil! Ser helt OK ut... MVH Christofer |
|
|
Grattis til en kul bil:) Medan du väntar på delar kan du ta bort "Wannabee" märket på bagageluckan :)) Ha de gott G |
|
|
Säljs M5 emblemet och M5 rampen mellan bakljusen så har du nästan tjänat in det du gav för bilen... Grattis till köpet :) |
|
| Talar för alla kommentarer:) får la se om jag får den iordning:) | |
|
Om någon är intreserrad så säljer jag bilen för 4000kr med dom nya delarna då jag inte har tid att laga den just nu, Men skulle den inte bli såld så får jag laga den till sommaren:) |
|
| Bilen såld till en trevlig kungsbacka bor =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.