|
|
|
|---|---|
|
Någon som känner till denna. Verkar ha OK historik, men finns det något mer man borde veta? Stulen, krockad? Länk | |
| ta ut en carfax, eller gå till nån bmw handlare å be dom kolla hostoriken | |
|
Tänker inte gynna Carfax, det jag kollat verkar OK. Svensksåld och 1 brukare. Men jag blir fundersam på den skrynkliga nummerplåten fram. |
|
| Är nog ingen fara. ICA-handlaren som leasat den har nog bara parkerat för nära snöplogkanten. Ring och fråga. ICA Nära Grödinge. | |
|
Haha... Som jag trodde., ICA handlarna håller igång bilindustrin. Den verkar ok vad jag kan se. Rätt färg och just utrustning. |
|
|
Den har riktigt låg utrustningsnivå det kommer straffa sig vid försäljning med den utrustningen ska priset ner 100tkr. Fordonsuppgifter Typ Wert Chassinummer WBAFR91050C268363/ NRU865 S Typkod FR91 Typ 550I (EUR) E-modellserie F10 () Serie 5 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor N63 Cylindervolym 4.40 Motoreffekt 300 Motor HECK Växellåda AUT Färg ALPINWEISS 3 (300) Stoldynor EXCL.LEDER NAPPA ERW./SCHWARZ (NASW) Produktionsdatum 2010-05-03 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S1CAA SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE Urval COP-relevanta fordon S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extrapaket specifik för EU S248A LENKRADHEIZUNG Rattuppvaermning S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Däck med nödkörningsegenskaper S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring S2WCA LM RAEDER W-SPEICHE 332/MB BMW LM-fälg, W-eker 332 S302A ALARMANLAGE Stöldskyddsanläggning S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Släpvagnskoppling S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S465A DURCHLADESYSTEM Nedfaellbart baksaete S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Svankstöd förare och frams.passagerare S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S4B9A INT.LEISTE ALUMINIUM FEINSCHLIFF Interieurleisten Alu Feinschliff S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Språkversion engelska S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Korsvis manövrering utgår S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Halvljusautomatik-koppling S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Chassinumret syns utifrån Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ. Aktivt fotgängarskydd S8TGA DIEBSTAHLSICHERUNG Stöldsäkring S8V2A HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED Haenvisningsskylt Dessa två är bättre val; Länk Länk Finns billigare exemplar med lite mer mil men jag hade valt någon av dessa alla som finns ute i Europa har klart högre nivå på utrustningen. Mvh Stephan |
|
|
Tack Stephan. Du är som vanligt en klippa när det gäller fakta. Jag är dock svag för Svenskålda bilar, och Alpinavit är helt ok. |
|
| Köpte också min av en ICA-kille, eller deras boss rättare sagt, koncernchefen. Fast nu kör han ju tydligen Porsche... | |
|
Matsh; Tack! Om jag var du skulle jag kontakta ägaren av denna 550iAX som är sv-såld och är MYCKET välutrustad, jag har hemligstämplat chassinumret men skickar det privat om du är intresserad. Det finns även en ett år yngre med mindre utrustning i alpinvitt med M-Paket Typ Wert Chassinummer WBAFU91060C****** Typkod FU91 Typ 550IX (EUR) E-modellserie F10 () Serie 5 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor N63 Cylindervolym 4.40 Motoreffekt 300 Motor ALLR Växellåda AUT Färg ALPINWEISS 3 (300) Stoldynor EXCL.LEDER NAPPA ERW./SCHWARZ (NASW) Produktionsdatum 2010-10-02 Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S223A ELEKTRONISCHE DAEMPFER CONTROL(EDC) EDC S229A DYNAMIC DRIVE Dynamic Drive S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extrapaket specifik för EU S248A LENKRADHEIZUNG Rattuppvaermning S258A BEREIFUNG MIT NOTLAUFEIGENSCHAFTEN Däck med nödkörningsegenskaper S2NDA M LM RAEDER DOPPELSP. 351 M, 19",MB BMW LM-fälg M dubbeleker 351 S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Hjulbultsäkring S2TBA SPORT-AUTOMATIK GETRIEBE Sport automatisk växellåda S2VAA ADAPTIVE DRIVE Chassiversion "Adaptive Drive" S2VBA REIFENDRUCKANZEIGE Däcktryckkontrollsystem (RDC) S316A AUTOMATISCHE HECKKLAPPENBETAETIGUNG Koffertluckamekanism automatisk S320A MODELLSCHRIFTZUG ENTFALL Bortfallat, modellbeteckning S322A KOMFORTZUGANG Komfortåtkomst S323A SOFT-CLOSE-AUTOMATIK FUER TUEREN Dörr Soft-Close-Automatic P337A M SPORTPAKET M Sportpaket Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Klimat komfort vindruta S3ACA ANHAENGERKUPPLUNG Släpvagnskoppling S3AGA RUECKFAHRKAMERA Backkamera S403A GLASDACH, ELEKTRISCH glastak elektr. S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Solskyddsgardin bak S416A SONNENSCHUTZROLLOS Solskyddsgardin bak sidleges S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Inlaeggningsmatta velours S428A WARNDREIECK Varntriangel och förbandspaket S430A INNEN-/AUSSENSPIEGEL AUT.ABBLENDEND In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Innerbackspegel automatisk avbländade S441A RAUCHERPAKET Rökare-sats S453A AKTIVE SITZBELUEFTUNG VORN Luftkonditionerad framstol S456A KOMFORTSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Komfortsaete med minne S465A DURCHLADESYSTEM Nedfaellbart baksaete S488A LORDOSENSTUETZE FAHRER/BEIFAHRER Svankstöd förare och frams.passagerare Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Sätesuppvärmning bak S4B9A INT.LEISTE ALUMINIUM FEINSCHLIFF Interieurleisten Alu Feinschliff S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon-Ljus S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptivt kurvljus S536A STANDHEIZUNG Parkeringsvärme S575A ZUSAETZLICHE 12-V-STECKDOSEN extra 12V-eluttag S5ACA FERNLICHTASSISTENT Helljusassistent S5ADA SPURVERLASSENSWARNUNG Varning filbyte S5AGA SPURWECHSELWARNUNG Filbytesvarning S5DFA AKTIVE.GESCHW.REG.+STOP&GO FUNKT. Aktiv farthålln.+Stop&Go-funktion S5DLA SURROUND VIEW Surround View S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S610A HEAD-UP DISPLAY Head-up display S614A INTERNET VORBEREITUNG Internet-förberedelse S615A ERWEITERTE BMW ONLINE INFORMATION Utökad BMW Online-information S644A HANDY VORB. MIT BLUETOOTH-SCHNITTS. Förberedelse mobiltelefon m Bluetooth S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S6FLA USB-AUDIO-SCHNITTSTELLE USB-/ljudgränssnitt S6NFA MUSIC-SCHNITTSTELLE FUER SMARTPHONE Förbindelse musikspelare i mobildelen S6S4A SPRACHVERSION SCHWEDISCH Språkversion svenska S6UHA TRAFFIC INFORMATION Traffic Information S6UKA NIGHT VISION MIT PERSONENERKENNUNG Night Vision med personidentifiering S6VCA STEUERUNG COMBOX Styrning Combox S710A M LEDERLENKRAD M läderratt S715A M AERODYNAMIKPAKET M aerodynamik-paket S754A M HECKSPOILER M Spoiler bak Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE Högglans shadow line S761A INDIVIDUAL SONNENSCHUTZVERGLASUNG Individual glasering solskydd S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Takhimmel antracit S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Utförande för kallt klimat S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Extra-Export tankning S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Aterförsäljarslista Europa S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR Fordonsdokumentation svenska S896A TAGFAHRLICHTSCHALTUNG Halvljusautomatik-koppling S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Chassinumret syns utifrån S8TFA AKTIVER FUSSGAENGERSCHUTZ. Aktivt fotgängarskydd S8TGA DIEBSTAHLSICHERUNG Stöldsäkring S8THA SPEED LIMIT INFO SPEED LIMIT INFO S8TLA TAGFAHRLICHT FRONT UND HECK AKTIV Dummy-SALAPA S8TNA TAGFAHRLICHT UEBER LICHTMENUE EINST Dummy-SALAPA Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S8V2A HINWEISSCHILD NCAP NIED/DEAN/SCHWED Haenvisningsskylt Varför åka snik när man inte behöver?=) Mvh Stephan |
|
|
Efter att ha sett denna tråden Länk så blev jag helt såld på 7-serien! Kanske kan vara en tanke. Betydligt högre nypris (ofta 1,2-1,3 mille) och nu ungefär samma begpris! Dessutom är prutmånen ofta riktigt bra på 7-serie. |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Stephan735: Den sistnämnda bilen är jag väldigt bekant med, antar att det är "EJA"? Det mesta bockades för i samband med beställningen och nybilsköparens nuvarande M5 F10 har inte lika många tillval. :-) |
|
Mr Nullzwei; Visst är det så=) ser nu att jag sparat en bild på den från ägaren som skrivit här på sidan efter köpet. Ett trevligt exemplar. Mvh Stephan |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
Stephan735i: Japp, anade att du hade någon bild. Han uppskattade verkligen bilen men bestämde sig för att klättra i "näringskedjan" och fick dessutom en något bränslesnålare vagn, vid "normal körning, på köpet. :-) Det är inte särskilt många 550xi byggda utifrån vad jag kunnat utläsa. M5 är rena dussinbilen i jämförelse, rätta mig om jag har fel. |
| Du får väl gå lös med avfettning/lacknafta i inredningen sen då man ser ut att nästan förstört bilen med kladdglans. | |
|
Mr.Nullzwei: Visst har du rätt tills dags dato har det byggts 1520st 550i Xdrive i Europamodell jämfört med 5420st M5 av vänsterstyrt Europautförande. Även om man tar med de bakhjulsdrivna 550i räcker det inte för att komma upp i M5. 2047st 550i F10 RWD har byggts än så länge. Obs alla siffror gäller vänsterstyrt Europautförande. Såg för övrigt annons på NRU för ett par månader sedan, M5 Look har det blivit. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.