AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
968

Demontera sidoairbag i dörrar E36a 98?

Gu
4
Gunnar78
328I cab -98
Hej! Har en 328 cab 98 års, första med airbag i dörrarna om ja förstått rätt, har nu fått tag i en ny inredning efter mycket sökande och den var till en 97a så uttag i dörrsidan finns inte för airbagen därav vill ja ta bort båda två, och ja vet att det bästa vore att ha dom kvar men nu har ja bestämt att ta bort dom och hittar bara motstånd för ratt och bältes sträckare så någon ide hur ja skall gå till väga utan att ruinera mig hos Bmw :)
Od
13
Odd
328iM Cabriolet -96
Jag ska montera sido-airbag i min cab (som inte har sen tidigare). Behöver därmed samma infor som du. Jag letar och kan höra av mig om jag hittar nåt Du får gärna göra samma sak. Har du förresten fått gråa dörrsidor över, isåfall är jag intresserad av dem. MVH Christian

Gu
4
Gunnar78
328I cab -98
Har nu beställt motstånd på ebay från tyskland 85kr/st så jag återkommer om det löser mitt problem.
Gu
4
Gunnar78
328I cab -98
Har nu monterat motstånden och det fungerade klockrent, var bara att släcka lampan med diagnos instrumentet efteråt
Od
13
Odd
328iM Cabriolet -96
Bra att veta! Om du skulle vilja ha en inredning för E36 coupe eller cab med sido-krockuddar har jag en grå med ljusgrått skinn (hellgrau) från en E36 cabriolet -99, byter gärna mot samma färgkombination (utan sidokrockkuddar då förstås) :-)

Gu
4
Gunnar78
328I cab -98
Okej ja det är ju likadana dörrsidor jag har fått över nu. Jag satte in en svart inredning från en 97a o där fanns ju inga sidoairbag
Od
13
Odd
328iM Cabriolet -96
Aha, är det en ljusgrå inredning du fått över? Är du intresserad av att sälja den? Mitt mobilnr är 0762669808.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.