|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Kul att debutera med en egen tråd här på autopower! Jag är spekulant till ett objekt som varit med om lite hårdare tag. Det handlar om en skadad spoiler i bak som behöver bytas samt uppskav/hål i "höljet" som sitter under bilen. Detta förutom lite extra mycket stenskott och skav i lacken.. Tekniskt fungerar bilen utan anmärkning. Jag har tidigare inte ägt en BMW så jag känner inte till några prisbilder för reparationer. Finns det någon BMW-ägare som kan uppskatta kostnaden för att reparera dessa delar? Och vad är då rimligt att betala för bilen i befintligt skick? Hoppas någon kan hjälpa mig att få en uppfattning av vad jag ger mig in på! | |
|
Har du länk till objektet? Utrustning, miltal, begärt pris? __________ Mvh Grelle |
|
|
Svaret på alla dina frågor står i länken så jag går inte in närmare på det i inlägget. Länk |
|
|
Att lacka om fram- och bak"stötfångare" på en E91 är något som varje seriös bilhandlare gör innan köp. Köper du bil hos KVD får du göra jobbet, men ska då betala ett lägre pris. Den skadade stötfångaren (med hål i) borde gå att laga. Plastsköldarna undertill går säkert också att byta utan att det kostar alltför mycket. Mitt intryck av bilen att den inte är speciellt "välvårdad". Den kan också tänkas ha skador på hjulupphängningar etc. Jämför vad en fräsch liknande bil kostar innan du ev börjar bjuda på den. |
|
| Ny stötfångare samt övrigt som behöver bytas kan man kanske hitta på bildelsbasen för några tusen. Personligen tycker jag att ett bud kring 150 tkr kanske skulle va rimligt men om den drar iväg över 170 tkr så är det nog inget fynd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.