AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
5.505

någon som har provat snabbvax?

Jag har provat såkallat snabbvax. Tvättar bilen som vanligt sedan lägger man på vaet på våt lack ock torkar av. Blev förvånad att det blev så bra resultat.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker också det fungerar bra. Vilken använde du?
Finns ju en sort ifrån Turtle som är vanlig ute i handeln, tycker den är sådär.
Denna är snäppet bättre Länk

Vill man ha ett riktigt schyst skydd med bra glans ska man använda denna lite då och då Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Oj vad länkarna blev konstiga. Provar igen.

Första:Länk

Andra Länk
H3
10
H3L1X
M5 E61 -07
735iA E32 -88
Använder Meguiars Ultimate Quik Wax varannan/var tredje tvätt, funkar helt utmärkt.
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

Brukar också använda det efter tvätt, funkar mycket bra om man har en bra grundpolering i botten.
Har även använt Biltemas och varit nöjd tii vardags.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Oavsett produkt så blir det alltid bättre med en fin grundyta.

Brukar som sagt använda ultima. Dock är det lite mer jobb då den kräver att bilen är helt torr när man lägger på den, samt att lacken är fin i grunden. Men det är värt då den håller mycket längre.
Har turtles.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Blev en flaska wax-it-wet idag, fast Ok/Q8:as egna... Bra när ambitionen mest är att avsalta bilen efter många mil E4...

Tips: Hade gott om asfaltprickar på skärmarna fram. Ett j-a jobb att få bort dem, men då slog snilleblixten till: Tjära= fett. Olja = fett. Lika löser lika, så jag testade (efter tvätt) att dutta på lite 5-56 på de ställen där det var mest prickar...

Resultat: tjärprickarna i princip rann av! En omschamponering senare var det tipptopp, även på emblem med mera. Med reservation för att jag inte vet om det är farligt för lacken i långa loppet, men rent blev det fan i mig! :)
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Jag brukar köra med QD+ från Poorboys mellan vaxningarna. Funkar fint även på rutorna, gäller bara att ha ett gäng bra microfiberdukar.

Funkar även på lätt neddammade ytor, tex om man åker på en träff och vill få bort pollen mm.

/Rikard
va
179
valle_fora
530iA Sedan -02
X5 4,4 -05

BMWCS medl
Har kört Turtle wax n wet (tror jag den heter). Jag tyckte den var tungjobbad? Fungerade bättre när jag torkat bra dock... Köpte Meg quick wax och den fungerade mkt bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.