AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.016

Byte utav inredning, Efterfrågan.

Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Chevrolet Van Hitopp 00" Familjekombin
Jag satt och letade lite inredningar till min 750 då jag ramlade över denna kreation på bildelsbasen, Länk

Det måste ju vara det gräsligaste som har framställts i en e38?! enligt mitt tycke iaf.

Hur som haver. Så letar jag efter en ny komplett skinninredning till min 750ia (e38), då jag i dagens läge har ljusgrå som enligt mig är väldigt tråkig, och då det ska byggas ett hiskeligt ljud i bilen måste jag iaf riva ut allting och sätta dämpmatriell varpå jag i samma veva tänkte byta inredning i bilen.

Det finns några på skrotarna men oftast är det inte allt för bra bilder på dessa. och det är då svårt att se kvalitet och hur pass mycket som följer med, Så jag tänkte om det var nån själ här som var på g att skrota sin e38 som kanske hade en sjysst inredning över?!
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Och jag som precis köpt sådan färg på inredning till min E39! :-(
Men jag har grön bil och så tar jag stolarna och bara inläggen i dörrsidorna, (lite pyssel..) resten behåller jag svart. Även plasten nere på sätena och ryggstödens baksida återanvänder jag det gamla. Har lite kvar av jobbet men ännu så länge ser det kvar ut!
Men för din del så kan jag nämna att det går att infärga läder (typ sprutmåla) så det får en annan kulör, då kan man fundera ut den färg man vill ha, och inte bara anpassa sig till vad man hittar. Eftersom du har en ljus inredning borde det fungera bra att måla över.
Tror denna firman har vad som behövs för att reparera och lacka:
Länk

/Mats J
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

haha sorry men jag tyckte det såg över gräsligt ut =P kanske inte med lite blandat så som du ska ha. men hel grönt fick en att vilja kräkas nästan hehe,

Min inredning är lite sliten här och där så jag tänkta att det vore smidigast att helt köpa en komplett på skoten och byta bara. =)
Det är konturstolar i delläder!! Personligen är det helt ok med grönt.

Mvh Stephan
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Nej, en helgrön inredning finns liksom inte på kartan, men att bryta upp en svart inredning med detaljer i annan färg tycker jag kan bli väldigt bra. Lite Individual stuk.
Visa användare
319
thomash
BMW 535xdAMT -16

Alfa Romeo 156 GTA SW -03
Det är fegt med svart...

Jag tycker det och har själv två svarta bilar med svart skinn :-)

/Thomas

Cuore Sportivo - Größe Angelegenheiten
St
37
Stga
320i Coupé -93 (M52 -96)
530i Sedan -06
Hej!
Jag har en komplett inredning i svart skinn (stolar, baksäte, dörrsidor, el-roll) från en 750 hemma i källaren, detta är Comfort-modellen dvs. elstyrda framstolar/nackkuddarna fram (ej sport) och elstyrt baksäte.
Finns en liten reva under vänster låret i förarstolen annars ser den ok ut, har ej kunnat provat all el men tidigare ägaren sa att allt fungerade som det skulle!
Köpte dessa härom året för kommande köp av en 728 med tygklädsel men det blev inte av...
Hör av dig om du är intresserad. Finns för hämtning i Sthlm.

/Stefan
Visa användare
41
inlinquisch
BMW650 -06

Hej! Väldigt tacksam för svaret. Men jag har tyvärr redan införskaffat mig en ny inredning (beställde för 2timmar sen). Det vart en ljus beige inredning=) men som sagt jag är väldigt tacksam för svaret och ett bra erbjudande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.