AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.756

Kall E91 325i - 2008 svårstartad?

Visa användare
25
Nicholask
BMW X4 2017
Hej!

Har en 325:a 2008:a / 9000 mil. Tycker att den tar lång tid för att starta när den är kall (tex under natten). Nu blir det ju inte så jättekallt här i söder, men redan under noll så tar det ca 3 sekunder innan den tänder när jag trycker på knappen. Har den varit igång under dagen tar det under sekunden innan den tänder!

Tycker inte jag känner igen detta sen förra året...

Bör jag kolla upp det eller??
När bytte du stift senast om det är att de börjar närma sig slutet?

Antar att du inte kör på Etanol, så det bör inte vara soppan.

Kör du på 95 eller 98 oktan?
Pe
28
Peppe90
BMW 520D xdrive touring M-Sport -18 G31
Det är inte så att din högtryckspump börjar ge upp? Det låter lite som såna symptom.
Visa användare
25
Nicholask
BMW X4 2017
Stiften bytte dom senaste servicen så dom är knappt 2000 mil gamla. Jag kör på 95 oktan. Jag får kanske be dom kolla högtryckspumpen?
Pe
28
Peppe90
BMW 520D xdrive touring M-Sport -18 G31
Ja du kan ju be dom kolla den. Det finns ju filmer på youtube om du söker hpfp failure. Kolla där om du har samma symptom.
h0
184
h03admpa
BMW I5 eDrive 40 Touring M sport
Hej

Garanterad högtryckspump, exakt samma symtom som på min vid exakt samma mil: 325 -08 9000 mil.
Det är pumpen. Du bör inte betala något! Jag gjorde inte det.
Visa användare
25
Nicholask
BMW X4 2017
Tack - bra info, bmw verkstaden nästa då. Jaså, det gick på garantin ... Hur gammal var din när det hände? Bukar det inte vara så att delarna går på 8-års, men att man får betala för jobbet?
h0
184
h03admpa
BMW I5 eDrive 40 Touring M sport
Hej

Min var 4 år gammal då, hände 201202.
BMW bytte detta utan att ta betalt. Jag fick betala felsökning trots att jag visste vad problemet var.
Nu är det 2 år garanti på pumpen får se hur länge den håller:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.