|
|
|
|---|---|
|
Nu håller jag på och bryter ihop! 18000:- för att försäkra en bil som är värd ca 50000:- Dessutom jävlar försäkringsbolagen bara för att man råkade tappa lappen för några år sen. Hur länge ska man straffas?? Jag har läst det där om trafikjuristen och utfärdandedatum men vad hjälper det när inte IF bryr sig om det? Mäste ju finnas billigare försäkring för en som inte vill mygla och skriva bilen på Mamma. Har inte köpt bilen ännu men är såå sugen. Var har ni era försäkringar på 7 serien? fyrhjulsdrift är roligast! | |
|
Väg risken om du skulle smälla eller inte. Har du inte krockat på 10 år som en annan, överväg halvförsäkring. Rekommenderar LF, se till att ha hemförs hos dem samt annat då får du flerkundsrab. LF har funkat brra både i premier samt vid skador. Asken |
|
|
35000:- om året skulle jag betala för helförsäkring! Detta trots larm, startspärr, eget garage och 6 skadefria år. Nu har jag trafikförsäkring för 1800:- om året.. MVH/Dan 730 -94 |
|
|
Helförsäkrad hos Länsförsäkringar för 4300:-/helår. zaharald |
|
|
Folksam har skickat tre olika priser som svar på mina offerter....heheh ingen koll där. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
| Halvförsäkring hos Susab för 8900kr per år. Susab räknar importbilar som har varit i Sverige i tre år eller mer som svensksålda. En svensksåld 750 -89 skulle ligga runt 5500 kr per år hos Folksam, mer rimligt tycker jag. | |
|
Helförsäkring med full bonus 18000:-/år. På två år har jag betalt bilen en gång till. Idiotiskt. Jeppe |
|
|
Idag fick jag ett nytt förslag: 29538:- Länsförsäkringar... fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
Måste ju va nåt fel! eller bor du i Soho utan garage? Verkar ju helsjukt! zaharald |
|
|
31 år, full bonus, parkerar på egen tomt. 14 skadefria år. Helt sanslöst. fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
zaharald: Hur lyckas du med din försäkring?? fyrhjulsdrift är roligast! |
|
|
21 skadefria år. Bor på vischan, garage. Alla! försäkringar hos LF, inkl. hus, sommarstuga, övr. fastighet, båt, alla bilar, företagsförsäkring. beror nog på det, zaharald |
|
|
Betalar 7000:/år med Ansvar .Annars kan man kontakta försäkringsmäklare,dom kan knyta ihop rätt så bra avtal,eller gör som Andreas om du har möjlighet ,skriv bilen på släkting i typ Småland. Om man dessutom är företagare så finns det genom Småa(www.smasam.se)en hel försäkring på alla bilar för 3500:/år ,lycka till. Mvh Dic. |
|
|
Låter groteskt har LF och försäkringen gick upp litenu för att den skall täcka trafikskadeoffer ger 6800 helår helförsäkring LF helkund kolla igen hos ett annat ombud! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.