|
|
|
|---|---|
|
Har en 318 TDS -96 med en kass drivaxel (måste vara den grymma motorn som gjort det). Till min fråga, är vänster och höger drivaxel lika?? Är det skildnad på dom olika modellerna?? Kanske till och med någon i Södra delen av Sverige som har en över till min bil?? | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Det är samma till höger och vänster sida, se online reservdelskatalog nedan Länk Drivaxlarna har reservdelsnummer 33 21 1 227 606 och man kan göra en korsreferens och man kan se att de sitter i följande modeller (men var uppmärksam på att vissa modeller byter eller ändrar komponenter under sin livstid - listan visar bara modeller där dessa drivaxlar kan finnas) Länk Innan du köper så slå in ditt VIN-nummer (7 sista siffrorna i ditt chassinummer) i ovanstående reservdelskatalog för att se vilka drivaxlar du har (vad jag kan se så har du 33 21 1 227 606). Slå sedan in VIN-nummer från den bil där drivaxlarna kommer ifrån som du tänkt köpa och kolla att det står samma nummer där. Har ett par drivaxlar här i Malmö, men tyvärr till E36 CPT modeller :-( Länk |
|
Tack så mycket för svar.. Då fixar det sig på Måndag.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.