AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
525

Ryckig gång

Visa användare
4
Ronson
535-90
Ibland rycker min 535:a -91 under acceleration, och det känns som den missar några cylindrar. När den går på detta viset är det bara att stanna. Efter några timmar kan den fungera perfekt igen. Sist så fick jag inte ens igång bilen, men som sagt, efter ca 5 timmar fungerade den som en klocka igen. Har märkt att det inträffar när det är varmt, antingen efter lång färd, eller vid varm väderlek.

Visa användare
456
fin bil
525 TDS(a) 94
Kolla så du inte har sprickor i fördelarlocket. Kan komma in fuckt. Bara en vild gissning.

Diesel innehåller mer energi än bensin!
la
70
lampan
328iM -95
Tjena
Har ett liknande problem som Ronson beskriver.
Min hackar och missar oxå vid längre körningar.
Stannar man och sedan kör iväg igen så brukar det ha försvunnit igen.
Jag har egentligen ingen aning om vad det kan vara, men jag funderar på om en BMW-verkstad kan se nåt genom en felkodsläsning?
Förslag på felorsaker tas tacksamt emot...

MVH
Nollställning av databoxen hjälpte mig faktiskt!
Ryckningarna har delvis kommit tillbaka men utan tvekan så hjälpte det att koppla loss batteriet över natten, tänk bara på koder till bilstereos och sånt så det inte blir strul.

Vet inte på vilka modeller detta funkar men på E34 -89 så funkar det.

Sedan vet jag inte om bränslepumpen kan strula till det, jag har misstankar om att min är lite lurig men absolut inte säker.

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Visa användare
4
Ronson
535-90
Tack för svar så länge. Det är ju ett besvärligt problem, för det dyker inte upp när man vill undersöka det, utan när man minst anar det.

Ronson
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.