|
|
|
|---|---|
|
Är sugen på att titta på denna, eller om något som bor i närheten kan hjälpa till ? Har 40 mil till objektet :( Vad är bra att tänka på. Kan man lite på det som står i Idrive om service MM. Bilen kommer från Italien och har haft samma ägare sedan ny, företag. Är tydligen servad på samma BMW återförsäljare hela tiden enligt ägare och bok. Ska vara i bra skick. Kvitto ska finnas från lådan. Det som är mest intressant är väl att ägare inte vet om partikelfiltret är bytt (det ska väl bytas) eller när/om skivorna är bytta. Ringde BMW och dom kunde se ett par noteringar från den BMW verkstad som uppges men inte alla ? Dock kunde dom se att bilen hadde rullat ca 7000 mil mellan två besök på 10 månader, rätt mycket ?? Törs man springa på denna eventuella pärla. Gillar helheten med färgen o utr MM, TIPS? Länk | |
|
Ringde på denna bilen men fick inga bra vibbar. Dessutom prutade han bilen till 140.000 direkt via mail. Känns lite lurt men behöver inte vara. Bmw 4-ever |
|
|
Du kommer säkert sakna M sport mm Vill han släpa den för 140 måste det inte vara några fel på den En tanke föll mig in om samma företag ägt bilen och kört ca 8000 tm på ett år Så på fyra år blir det 32000 tm kan iofs vara att de 10 mån med 7000 tm var extremt för dem men en tanke Sen ser bilen för fin ut för att rullat 23 000 i Italien omlackad ? Och hur är det med utrustning står inte mycket om det Partikell filter bör strax bytas , bromsar och skivor har garanterat bytts ett par ggr frågan är hur länge sen Jag hade kollat den bilen MYCKET noga är allt ok så köp den är ju billig Ha deT |
|
|
Utrustningen får MER än godkänt den har värmesitsar som brukar saknas på Italienska icke M5:or (M5 E39, E60, E61 har värmesitsar som världsstandard). Listan lyder; Länk Du får väl be ägaren lämna den till en verkstad du litar på för bedömning av skick/behov av åtgärder. Har du sett papper på att den bara haft en ägare i Italien? Är det en ägare i Sverige sedan importen förra året? Är lådan bytt i Italien? Det intressanta är att den är så välutrustad, däremot behöver man få rätsida på ägare, skick etc. Det är vanligt med nästan årliga omlackeringar i Italien för att hålla skicket på dyrare bilar högt så det i säg är inte konstigt. Mvh Stephan |
|
|
Personligen tar jag mycket hellre en icke M-Sport med denna utrustning än en M-Sport med manuellt infällbara speglar och vanlig farthållare. Skönt att slippa takreling dessutom. Mvh Stephan |
|
|
Bättre med en med allt :-) Ha deT |
|
|
På lci finns inget intervall på partikelfilter. Fin utrustning! |
|
|
Den där vet jag precis var den står. Brukar gå förbi där ofta på promenad. Säljaren har tidigare importerat väldigt mycket Saabar från Italien. Bilarna brukar oftast se helt ok ut på håll. Men om säljaren är ärlig eller fuskar har jag ingen aning om alls. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Jag kommer få en väldigt efterlängtad 535d LCI inom 2veckor. Den har gått 21000 och partikelfiltert byttes för 500mil sedan. Min är även den utan m-sport och även om jag är STORT fan av just m-sport så har jag 100% accepterat avsaknaden pga just att det ÄR en komfort familjebil med bra drag i! Dock har den komfortstolar + m-ratt och mörk innertak, det simulerar m-sport iallafall när man sitter i bilen. Det som jag dock gillar med denna från italien är att den har sportchassie + i övrigt bra med utrustning. Det är väl egentligen bara ett ljudpaket (hifi/hifi prof) men det finns bra eftermarknadsgrejor som är plug'nplay samt just då m-sport så har den "allt". | |
|
Kul med lite respons, ÄR fortfarande osäker om jag ska byta, (sälja och köpa då) Men man vet ju vad man har om man säger så och känns lite osäkert att byta. Min 530 e61 i M-sport har idag gått 15300 och fungerar som den ska. Men mycket vill ha mer och skulle nog bytt bil om 535:an hade tydligare historik från ex Sverige. Hmm sliter mitt hår. Kan ja vara en bra affär eller ett kapitalt fördärv om ex filtret ska bytas omgående MM Den som lever får se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.