|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har lite funderingar på inredningen i min bil. Mina handtag börjar bli väldigt fula och framförallt på förarsidan. Har pratat med BMW om detta en "ny del" kostar 2500kr ny, då man måste byta hela armstödet på dörren som är läderklätt. På passagerarsidan och bak är det bara en plastbit, så dom är billiga... Är det någon som vet om man kan få tag i dessa saker på ebay i Tyskland, eller via någon annan site. Jag kan inte tyska så har lite problem med att söka och hitta delen jag söker. Har även letat på skroten i Sverige men inte hittat något där. Det är alltså del 1 som jag söker efter i grått läder som det är i min bil. Länk Här är bilder på hur det ser ut idag: Fram: [url=Länk Fram passagerare: [url=Länk | |
|
Fungerande länkar till bilderna: Fram: Länk Passagerare: Länk |
|
|
Har du kollat på schmeidman? Dom har ju det mesta för inredningen. Annars skulle jag kolla bildelsbasen.se med jämna mellanrum för att se om du kan hitta den delen. Kan ju vara så att den inte finns på någon annons då kan det vara värt att ringa och beskriva vad du är ute efter. |
|
|
Kollade med schmiedman idag faktiskt, och dom hade för ca 1250, så där var det klart bättre pris. Även plastdetaljerna var bättre pris på. Så får nog bli därifårn. Det var ju BMW original från Tyskland. Alternativet är väl att ta kontakt direkt med BMW i Tyskland själv för att se om man kan få ännu bättre pris. Har haft koll på bildelsbasen.se ett tag men aldrig funnits något där. Så då köper jag mer är gärna nytt. Tack för svar. Hittar någon billigare i Tyskland så säg till. /andreas. |
|
|
Till högra handtaget är det billigt och bara att byta plasten. På vänstra vet jag en ägare som skrapade bort allt på hela handtaget, ut till skarvarna till nästa plast/skinnet. Men det var en beige inredning med samma färg på plasten under. Såg inte alltför konstigt ut och är helt gratis. |
|
|
Japp, har kollat upp att plasten till dom andra handtagen är billig, så det är inte problemet. Det dyra är armstödet på förardörren. Har börjat peta loss, som syns på bilderna :), men min bil har grå inredning och svart under... Sen sitter det som fan. Eventuellt så kan man montera loss dörrsidan och gå på det ordentligt, men det blir ändå svart. Så nu när en ny del kostar 1300 på schmiedmann så blir det till att beställa nytt :) Funderar fortfarande bara på om man kan få tag i det själv via Tyskland. Men känns just nu som att beställa direkt via en leverantör i Sverige känns som enklaste alternativet. |
|
|
Men inspektera handtaget som du köper från schmiedman innan du använder det/öppnar plasten. Jag köpte microfilter, oljefilter etc från schmiedman. Microfiltret saknade/gått sönder en av hålen där skruven ska sitta. Jag märkte det inte förräns jag hade tagit ut den ur plastpåsen och schmiedman sa att jag borde kollat innan. Även oljefiltret kändes inte ha nån vidare kvalite. Hade svårt att få i den på plats. Kommer nog inte att handla därifrån mer. Mona |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.