|
|
|
|---|---|
|
God kväll Tänkte höra om någon kunde förklara för mig IGENTLIGEN hur det fungerar med kliman i min E34,använder den sällan. För det första, varför finns där ett hjul mellan utblåsen i mitten som kan justera varmt/kallt? Varför har jag då olika varmt/kallt på vardera sida? Makes no sense för mig :P Och när jag justerar på rattarna så märker jag ingen skillnad utströmmande luft. Jag vet att jag har autojustering på det som känner av kupeluft. Känner faktiskt ingen med bmw som kan förklara det, dom säger det samma typ :P | |
|
Hej, Ger mig på en kort förklaring om hur jag förstått det :) Vredet mellan utblåsen styr luften i mitten (+ sidorna av instrumentpanelen om jag minns rätt?) och är oberoende av vad du ställt in på temperaturvreden. På så vis kan du få sval luft i ansiktet även om du brassar på fullt i resten av bilen och hålla dig pigg. Detta använde jag ofta innan, då jag hade värme, för att undvika att mina linser skulle bli helt uttorkade. Skönt också om man har frusna fingrar. Om du vrider temperaturvredet för förarsidan till något av sina ändlägen, så kommer det att snäppa till och då gör du en override på passagerarens temperaturkontroll. Dvs max kyla/värme för båda. Finns ett antal trådar på forumet om detta där du kan fördjupa dig. Mvh Magnus |
|
| Vredet i mitten styr bara mittutblåset. | |
|
OK, då minns jag fel, har som sagt ingen värme för tillfället :) Tack Kane. Mvh Magnus |
|
| Aha, okej. Så med andra ord så styr temperaturvreden höger och vänster sida, ej mitten vredet? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.