|
|
|
|---|---|
|
Ska byta tändningslås på min 328 eftersom den ligger i tändningsläge hela tiden . Har skaffat mig ett nytt avkodat lås från bmw men vad jag förstod så ska det vara något special verktyg för att göra detta + att någon kolv skulle kapas av.. Förstod inte alls gubben på bmw som förklara det här åt mig så söker hjälp här! Tack på förhand | |
|
Har för mej att det inte skulle vara så svårt att byta skall finnas ett litet hål vid låset där man sticker in en grov svetstråd eller liknade så skall låset ploppa ut när det ligger i tändningsläge sen är det väl bara stoppa i det nya, kolla så att det ser lika ut. |
|
|
vad gör hålet igentligen som svetstråden ska in i ? det kommer jag ihåg att gubben på bmw snacka om |
|
| Du klickar loss låset genom att trycka in ståltråden i hålet. Jag har också bytt men vill minnas att nyckel skall vara i och låset vridet till "radioläget" om det skall vara möjligt att poppa ut låset. | |
| Kan du finna programmet Wheeler Dealers på Discovery, så har jag för mig han bytte på M5:a. Bör vara på liknande sätt. Såg jävligt enkelt ut när Ed gjorde det. | |
|
E39:a, men kanske hjälper. Länk |
|
|
Bmw E36 Länk Bmw E46 Länk Länk |
|
| Hörrni tack som f*n, ska prova mig på det här ikv ! | |
|
klar med bytet igår och funkar kanon! försöker komma på något moment som jag bör skriva till återkommande problem till någon annan.. tog ca 5 timmar för mig med 2 rediga kiosk besök :) Tack för hjälpen! |
|
| Skönt det löste sig :) | |
| Ja, det enda problemet jag hade var att få det gamla låset i radioläge men det vissa ju ena filmen som du clintan länkande, så det var till hjälp! tack | |
|
Hej. Mitt lås har oxå börjat snurra titt som tätt. Jag har sett klipp på youtube där dom visar hur man lätt demonterar låscylindern. Jag har oxå sett en kille som borrar ett hål och skruvar in en skruv mitt under låscylindern som han ser ut att göra för att cylindern ska sitta bättre på plats. Funkar detta utan att behöva skaffa en annan låscylinder?. Ifall jag måste skaffa en annan låscylinder o koda om nyckeln. Går det att göra med Carsoft 6,5?. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.