|
|
|
|---|---|
|
Hej, jag letar efter en intercooler med större kapacitet än standardvarianten till min 2010 E61 535d. Hittade wagner-tuning.de som säljer en större intercooler för E90 335d, men de kan inte svara på om den också passar till min 535d. Finns det någon på forumet som vet om BMW monterade samma intercooler på E90 335d som till E61 535d? Tacksam för svar! Mvh Lars | |
|
Hej! Jag kollade lite snabbt på realoem och det ser inte ut som att det är samma IC på 535d som på 335d. Dels har de inte samma reservdelsnummer och dels ser de olika ut på bilderna. Anslutningen pekar rakt bakåt på 535 och snett uppåt på 335. Jag har själv en Wagner på min 335i och jag vet att till den modellen har de dessutom två modeller på intercooler, en lite större (EVO) som kan kräva att man kapar lite plast i fronten och en lite mindre som har samma mått som standard IC. Så om du hittar något som verkar stämma ändå så kolla att det finns plats för den i fronten också. /DJ |
|
|
Tack för snabbt svar på min fråga! Jag har nu fått en ritning från Wagner med bl.a. huvudmåtten utsatta så det blir till att kolla upp om det finns någon möjlighet att få dit grejerna. Det blir i vilket fall som helst inte någon plug and play lösning som jag hade hoppats på. /Lars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.