|
|
|
|---|---|
|
Hej Har en del olja på tråget, misstänker att det är läckage från trågpackning eller trågbultarna, kanske i kombination ? Jag har bra nivå hela tiden på oljan och behöver sällan fylla på så det kan inte vara mycket som läcker, har för mig att det är knepigare att byta på denna modell att man måste lyfta upp hela kalaset eftersom framvagnsbalkarna är ivägen ? Bilder. Länk Länk Mvh Captain | |
| Jaap det stämmer, framvagnsdelarna är i vägen, måste demonteras | |
|
Ok, om man ska passa på att byta lite framvagnsdelar samtidigt kanske, vilka monterar man bort vid bytet ? Behöver man bara en packning till tråget? eller nya trågbultar också ? Det är väl ingen direkt panik, om det bara läcker lite så kan det väl inte skada om nivån är ok, kan oljetrycket lida ? |
|
|
Tja!Är du säker att det läcker från oljetrågspackningen?På min läcker det bakom oljefilterhuset (Vanligt på e39)så under min bil ser det ut att läcka från oljetråget?? Kolla vänster sida av motorn där oljefiltret sitter,det brukar vara blöt där under?? Ett tips:) |
|
|
Motorn skadas inte av detta läckage. Du bör kolla vevhusventilationen, den kan vara igensatt så du får övertryck i motorn. Det kan vara orsaken till ditt läckage. /Jonas |
|
|
Tror inte läcker på annat ställe eftersom jag i våras bytte både ventilkåpspackning samt den vid oljefilterhuset mot blocket. Sedan kör jag bar långa sträckor och har bilen i garage, så tror faktiskt inte det är något med VV, kan ju inte vara 100 % men låter konstigt isf, täcker njurar och gör allt "rätt" Mvh |
|
|
Faktum är att VV tar mest skada när bilen förvaras i varmgarage ! Detta beror på kondensbildningen när bilen kommer in från kall miljö till varm och vice versa. En bil som står i kall-garage eller ute löper mindre risk för detta. |
|
|
Garaget är väl inte varmt, men 10 grader kanske. Ventilerat. Skulle vara drygt om det börjar läcka på samma ställe igen, finns det någon garanti på det isf, bmw lämnar väl 1 år iaf på byten ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.