|
|
|
|---|---|
|
Hej igen alla forumvänner. För ett tag sedan skrev jag här att jag ska byta olja och tändstift på min bil (318-e90-06) själv vilket jag gjorde. 2-3 dagar efter bytet så började bilen hacka, särskilt i låga varav. Lämnade in den och verkstan sa att det är tändspolarna det e fel på varpå alla 4 byttes. När jag hämtade bilen så kände jag lukten av bränd olja när bilen stod still, som vid rödlyse etc. Jag brydde mig inte särskid mycket då den nyss kommit från verkstad. Jag kände inte lukten varje gång men den fanns där vissa gånger. Så småning om så har lukten av bränd olja gått över till lukt av bränd plast( dock inte riktigt plast men inte bränd olja heller). För övrigt så fungerar bilen som det ska. Är det någon här som kan veta vad det beror på eller vad jag ska göra? Jag ser ingen rök inär jag öppnar huven då det börjar lukta. Tack på förhand Mona | |
|
Vår 320 -07 läckte olja från bakkant på motor som jag kunde se när man stog under bilen. Olje droppar hamnade på en av kattarna som sitter efter grenröret och det luktade inge vidare. Bilen lämnades till BMW och de rengjorde och konstaterade att ventilkåpspackningen och "någon" annan detalj behövde bytas. Sagt och gjort och 3900:- fattigare. Nu 3 månader senare luktar det illa igen. Står man under bilen så ser man även nu oljedroppar som kommer ganska långt upp på motorn. I höjd med ventilkåpan. Har pratat med verkstan och de ska ta in den för kontroll Vore det inte för att katten blir så varm med brandrisk som följd hade jag nog kört vidare. Mona: kolla om du kan se något oljeläckage, kanske behövs en spegel med vinkel man kan se bak på motorn, se även om det är något som inte blivit korrekt monterat, eller olja-smuts på grenröret. mvh |
|
|
Tack för svaret. Ska försöka få upp bilen och titta på det underifrån oxå. Mona. |
|
| kolla under motorlocket, i de små oljebrunnarna kan de finnas lite som sedan rinner ner mot grenröret. Efter tändstiftbytet hade de sölat som bara den så jag har fått torka upp rejält å de vart bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.