|
Sida 8 av 25
|
|
|---|---|
|
Har någon hört något om BMW Performance powerkit till 328i F31? Det skulle vara lockande att kunna få upp effekten lite till. |
|
| Om jag hade hört nåt skulle jag gjort ninjavolter och hjulat runt här inne, så nej tyvärr inget än... | |
| Cmagnuse: bytte dom fläkten på din bil? | |
|
Julafton! Har hämtat bilen och kört lite grann. Helt klart skillnad när jag drog mot min kollega uppför Kallebäcksbacken. Han har en exakt likadan bil, specad lika och uttagen samma dag. Denna skall också få Power Kit på måndag. Bilen är mycket sober i uppförandet men känns ösigare på 3000-4000 rpm. Har inte kört så mycket och har fortfarande vinterdäcken på så jag har för få mil i ryggen för att ge ett bättre omdöme. De bytte fläkt, laddluftkyl + slang, bromsstyrningar och de blindade gallren fram. Nu ser man in till hjulhusen vilket helt klar ger en sportigare attityd för de som upptäcker det! Fläkten ser mycket kraftigare ut, men det är väl den del som spelar minst roll i vårt klimat. Hela Power Kitet känns seriöst tycker jag. Ska köra lite i eftermiddag... cme |
|
|
Cmagnuse: Ok samma som dom byter på min då. Vad blev priset? Regbesiktigade dom den oxå? Pris för det isåfall? |
|
|
Cmagnuse; såg tidigare i tråden nu att du skulle få den regbesiktigad! Var blev totalsumman för dig? |
|
| Kit beställt....verkar inte som det är helt klart angående besiktningen vad som gäller. Min verkstad hade inte fått riktigt kläm på hur den ska göras. | |
|
Hur är det nu med regbesiktning? Lämnade in kärran idag på Bavaria Solna. Frågade om det var många som nappat här, fick svaret att det var bara EN annan där... Hoppas det vet vad de sysslar med. Den verkar få va inne minst en dag iallafall vi får se senare. Hur som helst så sa de att man mpste regbesiktiga om man ökar effekten. Alright, men vad händer om man inte gör det? Hur kan de veta ifall olyckan e framme? Och om man besiktigar, får man högre försäkringspremie "på köpet" eller ? |
|
|
Har funderat länge på det här paketet men var ju riktigt mycket pengar det handlade om när jag frågade för runt ett år sen. Verkar konstigt det här med besiktningen att de inte har löst det på ett bättre sätt. När jag monterade in Hirsch i min tidigare SAAB så löstes all pappersvägen både till transportstyrelsen och försäkringsbolag. Fick ingen höjning på premien. |
|
|
Då var allt installerat och klart! 9625:- för manuella. Bilen är mycket rappare och responsen är extremt mycket bättre. Har inte hunnit testa fullt ut än, får sätta på sommardäcken först :) Klart värt det dock! Ska höra av med transportstyrelsen och försäkringsbolaget och se vad som egentligen gäller nu. !OBS! BMW har tydligen gjort en hemlig "återkallning" på (förmodligen) alla F30. De installerade ny styrenhet (tror jag den hette?) med helt ny programvara direkt från München. Bilen går MYCKET lenare på tomgången (kanske power-kit hjälpte med det också) och låter inte lika mycket/vibrerar. Dessutom så fungerar start/stop nu på vintern (testade i -6 grader, funkade ALDRIG i minus förrut). Förmodligen mycket mer som ändrats. Ni som inte installerat power-kit får det med hög sannolikhet installerat vid er första service. |
|
| File: samma sak med min F11, inkl nyaste utseendet på lcd displayen längst ner. Jag utgår från att performance kitet kräver senaste programvara i hela bilen. Men det är inget man gör vid vanlig service. | |
|
Reg. besktigad nu på morgonen :-) Kan tipsa om Dekra i Tagene om ni bor i närheten av Göteborg, 500:-. Min var den första de hade inne med monterat Power Kit så nästa gång går det säkert ännu smidigare (tog en kvart för mig). Christian |
|
| Är det någon som vet om det finns Performance Kit / trimkit (BMW orginal alltså) för 318d (Touring, 2011)? | |
| Fille.S: Intressant att höra att den nya mjukvaran ändrade tomgångskaraktären! Kan någon som uppgraderat sin E9x med 184 hk-motorn rapportera om de märkt någon skillnad i tomgång? Eller rent allmänt avseende motorgången vid lugn körning? | |
|
Då fick man bilen idag ! :-) Nu vill man ju ha på sommardäcken snarast så man slipper se antispinn lampan blinka hela tiden! ;-)) |
|
| Ingen som har monterat powerkit till sin F30 35i? | |
| sig66: sätt på DTC så lyser den istället, mycket roligare ;) | |
|
Vitoco: jag vet! Men det gillar inte mina hakka7. ;-) |
|
| Varför kommer det inte till automatväxlade F30/F31? Någon som hört en förklaring? | |
| haha ja säkert lika lite som mina Ice Contact :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.