|
Sida 3 av 25
|
|
|---|---|
|
Det högre priset för automat (till 177 hkr) beror på byte av konverter/momentomvandlare i växellådan. C |
|
|
Nu har jag försökt surfa fram mer information om momentomvandlaren till 320d med 184 hk själv. Hittade en tråd här: Länk Där hävdas en liten bit ner på sidan att 320d-bilar (i tråden diskuteras E92/93) med 184hk/380nm redan har den kraftigare momentomvandlaren S126 jämfört med Q126 som används till 320d med 177hk/350nm. Såvitt jag förstår så är väl automatlådan i övrigt GA6HP19Z från ZF. Någon som kan bringa ytterligare klarhet i om byte av momentomvandlaren verkligen krävs för 184 hk-motorn? |
|
|
En ytterligare sökning med hjälp av RealOEM.com ger vid handen att min bil ska ha momentomvandlaren S126 (länk nr 1 nedan) och att det är exakt denna som ingår om man skaffar ett power kit till bil med automatlåda (länk nr 2 nedan). Ska ringa BMW-återförsäljaren så snart de öppnar och höra med dem vad som egentligen gäller beträffande detta. Länk Länk |
|
|
Kikar du på power kit till din bil på samma sida så är nr 6 momentomvandlare Inte med i listan! Så hör gärna av dig ang vad du får för svar o prisupgift! |
|
|
Här är förresten länken till Power Kit på RealOEM för min bil: Länk Det nämns minsann inget om att det skulle behövas någon ny momentomvandlare, men när jag provade att söka likadant på en 177hk-bil så behövs det alltså uppgradering från q126 till s126 även enligt RealOEM.com. Rapporterar mera när jag har pratat med lokala handlaren! |
|
|
Kan maila dig offerten jag fick från BMW group på ordinarie pris. Den är med alla delar o priser innan kampanjen ! Så kan vi jämföra den med priset du får när du ringer! Be dom maila dig offerten så är det lättare att jämföra! Med vänlig hälsning, Anders |
|
|
sig66: Du har powerpost med min mailadress! Skojigt projekt detta! Om det går att få uppgraderingen antingen för 9.625:- som för F31 eller för 11.135:- som för manuell E91 så är det ett givet köp för mig. Detta efter att jag läste denna review: Länk Länken kan vara långsam. |
|
| BluescreenVW Du har mail! | |
|
Beställt :-) Tid för montering 13/3... C |
|
| Ok ... Trevligt till vilken motor ? Pris? | |
| 177 hkr, manuell, 11.135:-, byte styrbox, intercooler, fläkt, inklusive programmering och montering... | |
|
Har två 320xd på firman som jag tänkte uppgradera (min och den andre delägarens). Är byte av momentomvandlare nödvändigt. Det är en bild på momentomvandlaren men den är inte listad i tabellen. Länk CME "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
Den BMW verkstad jag pratade med trodde möjligen bara erbjudandet gäller manuell 184 hästars..., men enda säkra sättet att få veta är väl att ringa och be om offert?! C |
|
|
Är det någon som kan uppge eller bekräfta pris för Power Kitet till 320xdA, dvs xDrive med Automat? CME "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
| Jag gick och hörde med den lokala handlaren idag, och det är tydligen oklart om det verkligen finns ett erbjudande för 184 hk med automat. De ska kolla med BMW centralt vad som avses. | |
|
DLC 381 st 2013-02-22 07:53 Anmäl svaret Sig66: det är en manuell bil. Jag sneglar själv på ett power kit till min kommande F31 35i. Fick ett pris på 14500 monterat och klart. Jfr med tidigare motorer så behövdes det endast byta mjukvara för att få effekten men BMW väljer att byta motorkåpa och justera luftburken för att få till lite mer ljud. IP: ...[3.11.77] Fråga! : hur modifieras / justeras luftburken ???? |
|
|
DLC 381 st 2013-02-22 07:53 Anmäl svaret Sig66: det är en manuell bil. Jag sneglar själv på ett power kit till min kommande F31 35i. Fick ett pris på 14500 monterat och klart. Jfr med tidigare motorer så behövdes det endast byta mjukvara för att få effekten men BMW väljer att byta motorkåpa och justera luftburken för att få till lite mer ljud. IP: ...[3.11.77] Fråga! : hur modifieras / justeras luftburken ???? |
|
|
|
|
Här är Power Kit med pris i Tyskland. Länk cme "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
| 320d-09: vet ej, antar att de byter grejer. Lite otydligt i texten om vad som ingår, det som är säkert är att det är ecu+motorkåpa. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.