|
Sida 22 av 25
|
|
|---|---|
| Tror tyvärr inte det kommer, än så länge är det bara turbomotorerna som har power kit och det rimliga är nog att det är så även framöver. Sugmotorerna är svårare att lösa utan att det blir en större operation och då vill nog inte kunderna betala. | |
| Okej förstår nästan det.. Får väl bli en beställning hos ess tuning framåt vårkanten isåfall, tack för snabbt svar :) | |
|
Oftast blir det billigare att köpa en ny bil istället för att försöka få ut mer effekt ur en sugmotor. Runt 1 000 kr per hästkraft brukar man nämna, och pengar som du garanterat inte kommer få tillbaka den dagen du säljer. Sälj 330:in och köp en 335 istället! |
|
|
Har precis fått ppk installerat på min 330d (f30). Verkligen prisvärt. BMW hade en kampanj för 14900:- I kitet ingick ny styrenhet, intercooler, större bromsskivor och ok fram. Bilen var ju snabb och stark innan men det märks stor skillnad. Främst känns den mer alert oavsett om jag kör i comfort eller sport -läge. Nu sitter det dubbdäck på så offentliga tester får väl bli framåt våren. Men det känns lovande! God Jul! |
|
|
Powerkittet är riktigt prisvärt just nu faktiskt speciellt om man ändå ska byta bromsar fram tex. Gillade utrustningen i din bil i övrigt! Kul att du blev nöjd! Mvh din PK montör |
|
|
någon som har installerat ppk till 520dA nyligen till vettigt pris i skåne? fick svar genom mail från min lokala bmw verkstad på strax över 30000kr för installation!?..verkar som man får sluta dagdrömma helt enkelt :( |
|
|
Fick info från en säljare att PPK för 530D inte finns för 2015-årsmodeller ännu och att inget datum för detta fanns. Hade att göra med avgaskraven. Någon som kan bekräfta? /gustav |
|
|
Ja Gustav det stämmer, kommer tidigast till hösten 2015. /Janne |
|
|
Hej på er. Vad har ändrats? Har själv en 530d tillverkad i juli (årsmodell 2015) som jag har PPK installerat på. /mården |
|
|
Bra fråga mården, Kanske bara det att BMW helt enkelt inte utför dessa på MY15 längre. Men det verkar knasigt om du nu har en MY15 med PPK installerat... /gustav |
|
|
Mig veterligen har inget ändrats på avgaskraven, redan min MY14 uttagen februari förra året uppfyller EURO 6 och har PPK installerat. Hur säker är säljaren på sin sak? |
|
|
Gör det stor skillnad i ljud på att byta ljuddämparen till M Performance på 320D/520D? Låter den ännu mera traktor eller bättre? |
|
|
Jag har performance ljuddämpare på min 320xd -09 och den låter typ inte alls, men definitivt inte traktor, enligt BMW blir det bättre flöde och det kan kanske stämma. Min bil toppar 227 enligt GPS mot fabrikens uppgivna 222km/h. Kan ev ligga inom felmarginalerna vid tillverkningen. Kollade pris på Performance kit till motorn igår 10000 precis ville dem ha, så ett sånt ska i iallafall. BMWKALLE |
|
|
Fick pris från BMW Göteborg härom dagen. Först var jag inne hos dem och fick priset muntligt på drygt 25.000.- inkl. moms och så satt där ett mail när jag kom hem med priset 29.254.- för min 530xd -14 där det ej behövs nån uppgradering av bromsarna. Hutlöst. Under 20.000.- och jag hade nog tagit det. Tar alla BMW-agenturer samma betalt tro? |
|
Verdi |
Oj det var dyrt. Jag betalade drygt hälften tror jag. Var kampanj har jag för mig. |
| I was offered a special price 2014 of about 15000. I say "about" because I really don't remember but it was in connection with a BMW "powerkit drive". The brakes are an improvement and are a worthwhile part of the kit. The car is faster but still not fast enough! Perhaps my next car will be an M3 | |
|
hogan : Nä alla tar inte samma. Jag frågade också BMW Göteborg och till mig sa de 30.000:- . I Kalmar sa de 24.000:- Ringde till M-bilar i Eskilstuna tror jag att det var, och då sa en av de jag pratade med att priset för grejerna är densamma över hela landet men att priset i arbete varierar, men det får inte variera för mkt då det inte får vara hård konkurrens inom samma märke. han sa också att jag ska vänta till våren då BMW brukar ha erbjudande och då kan man få allt, inkl arbete för ca 15.000 ... |
|
| Royal: Intressant. Det här får man bevaka. Posta gärna här om du hör något. | |
|
Godkväll! Finns det fortfarande inget PPK till F10/11 535d? Om inte, vet någon om det är ett på gång? Hälsningar Christian |
|
|
Fick pris från BMW Göteborg härom dagen. Först var jag inne hos dem och fick priset muntligt på drygt 25.000.- inkl. moms och så satt där ett mail när jag kom hem med priset 29.254.- för min 530xd -14 där det ej behövs nån uppgradering av bromsarna. Hutlöst. Under 20.000.- och jag hade nog tagit det. Tar alla BMW-agenturer samma betalt tro? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.