|
Sida 19 av 25
|
|
|---|---|
| Synd att det inte verkar komma till 35d-motorn... Hade blivit en riktig dieselraket i sådana fall. | |
| 330 diesel: Är övertygad om att det kommer även till 35d. Räcker att det levererar 10-20 hk mer så kommer folk att vilja köpa det. Skulle vara konstigt om inte BMW vill tjäna pengar på ett PPK till 35d motorn och borde inte kosta extremt mycket att ta fram. | |
|
Tja, det finns ju till mellanmodellerna 2.0d och 3.0d men inte till de trimmade 2.5d och 3.5d så det känns väl logiskt ändå. Jag gillar mitt till 2.0d. Men när jag testat rullande acc mellan en standard 2.0d har det inte varit någon direkt märkbar skillnad. |
|
Verdi |
Alpina har ju trimmat 335d-motorn till 350+ hk till sin D3 eller vad den heter. Så det borde ju BMW själva också kunna göra. |
Verdi |
Länk ps. Är Edit-funktionen helt borttagen nu?!? |
|
Beställt till e92 manuell 177hk. Pris 9990:- återkommer med resultat, performance avgas är redan monterat:) |
|
|
Finns det ens ett performance-avgas till dieseln? Eller syftar du på de dubbla ändrören som sätts på enkelröret? Dieslarna tjänar väl inget på minskat mottryck - min slutsats efter att tidigare ha jämfört avgassytemen på motorerna -> 330d har smalare rör hela vägen än 320i. Eller? F.ö. hoppas/räknar jag med ett performance kit till 328an när faceliften kommer.... |
|
|
Till E9x finns det performance avgas är till f3x som det är nya rör. Blir bättre ljud och skillnad i gasresponsen på e9x avgas, så jag är nöjd iaf:) |
|
| Huh, där ser man! | |
|
Jag tror det är så enkelt att BMW inte vill att en PPK 35d ska kannibalisera på försäljningen av M550d... Redan standard går ju en 335d even steven med en M550d. Alt lämna plats åt en kommande M350d (då är jag först i kön!) :-) |
|
| Jo men så är det med andra motorer också, de kommer väldigt nära den större med PPK. De kan väl släppa ett PPK till 50d också, M550d får ju 400hk i nya femserien som kommer om något år. | |
|
Installerat! Riktigt nöjd motorn har helt annan karaktär drar helavägen till 4500rpm. Gjorde lite omkörningar på landsväg från 80km/h på 4:an när man är förbi lastbilen är det lätt 140-150. I det intervallet är det riktigt stor skillnad. |
|
|
Talade med en säljare idag och han sa att det kommer ett ppk till 335d men han visste inte exakt när. Han sa att BMW är dåliga på att ge info om sådant. |
|
Verdi |
Hur mycket kostar ett PPK till 330d nu? |
|
530d xdrive -14 Kostar 23 000 installerat och klart Bör vara samma till 330d ;) |
|
Verdi |
Tack! Är det inklusive bromsbyte? |
|
Tror inte bromsarna uppgraderas på 30d, de är nog tillräckligt kraftiga redan. Har dock inte forskat mer i det, väntar på att bestämma mig om det är intressant eller ej. Har ju knappt kört in bilen än, är tillräckligt snabb men hade gärna velat ha lite mer kraft högre upp i registret vilket ppk gör. Accet från stillastånde är helt magiskt =) |
|
|
Någon här frågade tidigare om någon har hört om 328i PowerKit till F3x, Jag mailade till BMW och frågade om ett powerkit till 328i var på G, och att GranTurismo väger 140kg mer än sedanen och det vore lämpligt att kompensera den viktökningen med mer styrka i motorn. Dagen efter svarade BMW med att de inte kan avslöja några framtidsplaner men att de ska vidarebefordra frågan till rätt avdelning. Hmm bara att vänta och se då... |
|
Verdi |
17900:- för material och ca 10000:- för arbetet ville Solna ha. Glöm det... |
Verdi |
Har bokat tid på Novation 28/8. De sa att det var kampanjpris även på 330d till skillnad mot Solna som inte visste något om det. Ska bli spännande att se hur den känns efteråt. Är väl inte missnöjd nu heller men sammantaget kändes det ändå värt det med tanke på att jag även får M-bromsarna som är mycket snyggare än de vanliga. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.