AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
208.324

BMW Performance powerkit ?

Sida 15 av 25
Li
97
Lillebjörn III
G21 330E -22 M-Sport
E90 320Si -06 (trackday project)
Så fick jag äntligen tillbaka bilen med PPK och lite mer godis monterat
(Jag har manuell låda om nån funderade)
Betydligt rappare gasrespons och markant mer vrid är första intrycket
Den svarar betydligt bättre i mellanregistret, 80-160 speciellt
Även på lägre varv känns den starkare, eco pro läget känns faktiskt som ett starkare comfort läge
Ska ut och testa mer i helgen, men hittills känns det klart bra
r2
11
r2n
i3 REX -16
Så nu är den regbesiktigad också hos Opus i Högdalen. 630:-, inte så farligt som jag trodde (de sa 1240 när jag ringde och bokade tid).
Efter ytterligare mil bakom ratten kan jag bara säga att jag är supernöjd, mycket skönare drag både i lägre och högre farter. Kan varmt rekommenderas.
Hej alla glada bmw ägare.
Idag har jag fått tillbaka min F30 320 automat med PPK.
Bilen känns piggare, men.... när man har sportmedelanden på skärmen så visar den fortfarande bara 380 nm vid full gas coh enligt bmw ska det vara 420 nm. Vad tror ni?
Sportmedelanden skalan har förändrats men den visar alltså vid 360 och lite till och långt ifrån 420 sträcken.
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Kan ni inte filma exempelvis 80-160 och klocka tiden utifrån filmen för att sedan lägga upp tiden här så kan vi jämföra lite tider på original och trimmat?
Det även kul för oss andra att se om man måste hålla undan när ni syns i backspegeln ;-)
Dennis: vad menar du med sport meddelande på skärmen?
Sig66: F30 har en kul grej som heter sportmedelanden. Man ser två stora röda skalor på skärmen en visar effekt och den andra vridmoment...
Sig66: Du hittar de bland fordonsinfo
Sig66: här har jag en bild
Länk
Denniss: Är det bara om man har navi?
Sig66: Oj det vet jag inte (. Alla fall skalorna har updaterats till 480 nm men visar runt 380 och det ska vara 420. Mailade verkstadschefen på bmw så får vi se vad han säger.
Har inte sett den menyn på min har inte navi!
Men bilen går ju gött ändå med power kit! ;-))
Sig66: ja jag har navi och jag är också nöjd med powerkitet, men frågan är om man måste göra nåt speciellt för att få ut hela vridmomentet. Testat både comfort och sportläge men inte sport i automatlådan
Verdi
Fick ett pris på strax under 20 tkr idag. Men jag struntar nog i det. Kommer förmodligen inte behålla bilen tillräckligt länge för att det ska vara värt det. Tror inte PPK är så hett på begagnatmarknaden heller. Tror många misstänker att man kört hårdare om man har PPK än om man har original.

Sen är ju 330d helt ok prestandamässigt även original. :)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror det kan locka ganska många. Speciellt 320 / 520d förare som får en starkare bil utan påverkat förmånsvärde eller garantier. Försäkringspremien är också opåverkad. Om man kan få det installerat under en kampanj så är ju priset också lockande.

Jag tror PPK-bilarna kommer vara eftertraktat för samma typ av köpare som föredrar bilar med M-sport och större fälgar.
33
246
330 diesel
i8 - 15
i3 - 17
Tesla S 90D
Kommer det att komma till samtliga motorer tro? En originaltrimmad 335d med ca 340 kusar vore ju inte helt fel...
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Verdi: det låter ju betydligt billigare än att byta till 335D i alla fall :)
Verdi
Tvärtom, jag räknar med att _tjäna_ pengar på att byta. Mellan 50 tkr och 100 tkr lite beroende på hur man räknar. :)
jh
1.252
jhellstrom
BMW 520D Touring 2012
Verdi: det låter vanskligt att tjäna pengar på ett byte.
Men man kan ju vränga det så det passar in i sina egna önskemål :)
Verdi
Jo jag vet. Men det känns rimligt. ;-)

Tror jag får en mellanskillnad på mellan 30 och 60 tkr. För det får jag en ett år nya 335d som gått 1500 mil mindre. Magin med engelska priser. ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.