|
Sida 12 av 25
|
|
|---|---|
|
Har fått svar från Paulssons i Helsingborg, de vill ha 25 000 kr och de vill även byta turbin i lådan. Regbes får jag göra själv. Det tar 1,5 dagar och jag får behålla mina gamla delar. Byter inte ljuddämpare. Från Förenade bil i Malmö kom svaret att det inte längre är kampanj utan det kostar 22600 kr men de byter inte turbin, de vill ha bilen i 1 dag och de reggar även om bilen och även här får jag behålla mina egna gamla delar... Byter inte ljuddämpare. Inväntar svar från två till handlare och ligger de i samma härad är det bara att glömma för min del. Bilen är en F31 320d med automat. |
|
|
Hej på er Är det fler som väntar på Performance kitet till f3x 320d? (styrenhet/programvara) Isf, hur länge har ni väntat? Har väntat 2 månader nu utan besked om lev. Börjar tröttna rejält på detta /l-b |
|
| Jag fick besked om 4 veckors leveranstid. | |
| När beställde du och vart? | |
|
Sorry, såg inte att det var du som skrivit tidigare Ser nu att du inte beställt |
|
|
Har kollat runt lite på olika BMW-siter och Paulssons är ute och cyklar, inte behövs det någon ny turbin. Kollade även upp numret på intercoolern som ingår i powerkitet och föga överraskande är det samma som sitter original i 325d och 330d... Någon som vet om bilen måste in på verkstad vid byte av styrboxen? Såg en film om monteringen och det skulle ta mig max en timme att montera IC och styrbox, hur de kan behöva bilen i en och en halv dag begriper jag inte. Skulle vara kul om man kunde köpa box och IC och klämma dit det själv och få det att funka utan att behöva besöka verkstaden. Det finns ju att beställa på nätet. Hur som helst börjar de närma sig gränsen för hur dåligt de kan behandla sina kunder, att sälja en bil för 400" är kul men när kunderna vill ha information och prisuppgifter behagar man inte svara eller svarar helt uppåt väggarna. Alternativet är att köpa en IC och köra med trimbox tills någon knäcker koden. |
|
|
Kan hålla med om att det är uselt att de inte behagar svara. Det irriterar mig kopiöst. :-( "Bara att vänta" är det jag får som svar när jag efterlyser det jag beställt (och betalat) för 2 månader sedan. Det är nog olla att vänta länge, men ännu surare att inte ens få ett datum för lev. |
|
| Hmm, illa ska det stå i sista meningen :-) | |
| Montera det själv kan du nog glömma utan bilen måste in o få lite ny mjukvara utöver hårdvaran som byts! | |
|
Kollar man på videon där han hade jämfört så känns det ganska ovärt o montera det. I dom hastigheter man behöver krutet så e det ingen direkt skillnad. När man kommer upp i hög fart så skilljer det en hel del. Men så kör man ju ändå inte. Då hade jag inte köpt en diesel!!! Jag vill ha krutet från 70-130 men där diffade det ju obetydligt. Inte värt 10 lax med så lite skillnad. |
|
|
Fick svar från en annan firma i skåne, 15000 kr är deras pris, lite skillnad mot 26000!!! Sedan ska man nog ta deras effektangivelse i underkant, jag tippar på att det i princip är likvärdig effekt som i 325d, dvs runt 215-220 hk, om det är värt det? Nja, men kan man lägga 30-40" extra för en 325 mot en 320 kan man väl lägga 15 för nästan likvärdig effekt? Sen behöver jag nog trimma lite för den inte ska bli för slö när man klämmer på 19" ;-) Pga mitt jobb är även en godkänd trimning att föredra. |
|
|
19" gör ingen störr skillnad kan jag säga. Jag kör med 19" på min och det gör ingen skillnad mot vad det var med original 17" kan jag säga. Provade faktiskt en bekant som har installerat power kittet i son 320d. Men jag tyckte inte det kändes någon skillnad alls i lägre farter. Kommer först efter 120 ungefär. Så jag skiter i det iaf. Bättre o vänta till garantin gått ut o fixa något riktigt trim isf. Om man har kvar bilen då. |
|
| Min A4 tdi drog 1 dl mer med 19" mot 17" blev betydligt slöare också men skillnaden beror främst på vikten och inte diametern, 19" OZ ultraleggera påverkar givetvis inte lika mycket som ett set tunga kinakopior. | |
|
Ryktet säger att power kitet till 335i kommer ge 340hk istället för dagens 326hk. Enligt f30post.com så har de slutat montera nuvarande power kit på 335i tills vidare (de gissar på grund av att det ska ändras) och enligt Länk så är det 340hk som gäller. Någon som hört något mer? Jag har inte läst någon officiell BMW-sida som säger 340hk, så jag vet inte hur säkert det är. Får snart leverans på vår 335i där jag ska ha power kit monterat av återförsäljaren, så jag är såklart sugen på 14 extra hk.. :) |
|
|
Wiberg, det verkar stämma med 340hk och 450nm enligt denna artikel om nya 4-serien: Länk Det kommer även ppk för 428i vilket torde betyda att 328 får samma ppk. 272hk och 390nm skulle det ge och sklle verkligen sitta fint i min 328 :) |
|
|
Ah, tack för länk! Intressant, jag läste lite mer på f30post.com och där skriver de att N55-motorn gjort vissa uppdateringar till MY14, undrar om den uppdaterade motorn krävs för det nya power kitet. Får förhöra min säljare och se om han vet något. Spelar ingen större roll, men varje hästkraft extra är såklart välkommet. Ja, känns som att de borde kunna offentliggöra ppk till 328i snart med tanke på att det är samma motor. |
|
|
Man vet ju aldrig men det borde ju gälla alla n55 tycker man, lm nu inga större förändringar gjorts. Jo, iom 428i får ppk kan det inte vara långt från lansering även till 328. Om man nu på BMW ine tycker den hamnar för nära 335. Hoppas inte :) |
|
|
Fick vänta nästan 4 månader på mitt Performance Power Kit och Avgassystem. |
|
|
@DPI 4 mån? Suck, inte vad jag ville höra... /l-b |
|
|
Lite lång tid kan men bättre sent än aldrig kan man ju säga. Förutom leveranstiden så är jag super nöjd med resultatet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.