AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
208.327

BMW Performance powerkit ?

Sida 11 av 25
Fr
14
Fredrik-320d
320d xdrive touring -11
Hej!

Det är problem med leveransen för mitt power kit. Tydligen hade BMW uppgraderat sina servrar som styr deras leveranser från centrallager. Skulle installerat grejerna i förra veckan, men delarna har fortfarande inte kommit.

TR
45
TR808
318D Touring -11
Är det någon som vet om det finns liknande till 318D (2011) eller är det bara 320D som det här gäller?
Fi
85
Fille.S
520d F10 -15
328i E36 -96
Hej allesammans! Har själv power kit och är nöjd, inga problem här inte. Manuell 320d.

För alla er som undrar över skillnaden, kolla in denna länken.
En som har mätt skillnaden med en OBD2 och en app. Riktigt överraskande skillnad faktiskt, nått säger mig att den ger mer än 200 hästar :)

Länk
Ro
27
Rotkiv
F31 320xd vit m-sport ppk
Skulle lämna min f31 320xd min för installation av performancekit idag, fick besked igår att leveransen uteblivit pga av serverproblem hos bmw. Beställde för 4 veckor sen. Någon som hört något om leverans?
Fr
14
Fredrik-320d
320d xdrive touring -11
Jag har försökt få svar från bmw group i nacka ang leveransen, men de har inget svar. Flyttar bara fram min tid hela tiden.

DP
10
DPI

440ix M Performance -18
Specialized For BMW E-bike -18
X4 35D M-Sport -18
M2 Competition -19
BMW verkar ha stora problem med sin försörjning av delar.
Beställde Power KIT och performance avgassystem i April som ännu inte levererats.
Bavaria kan inte ge besked om när ev leverans kan ske skyller på ngt IT server/system byte. Återstå att se om det någonsin blir leverans och vilken
kompensation som ges.

Fick vänta över 2 månader på min växellåda!
Så nog har dom problem!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Ni som har registreringsbesiktigat med nya effekten, har ni fått någon påverkan på försäkringspremien?
Wiberg: inte för mig!
Wiberg: inte för mig!
Fi
85
Fille.S
520d F10 -15
328i E36 -96
Ingen förhöjd premie här. Har ej pratat med dem men de borde väl automatiskt få reda på om fordonet ändrats tycker man.
Man är skyldig att själv meddela alla premierelaterande förändringar på fordonet till försäkringsbolaget.

Om man krockar och försäkringsbolaget anser att fordonet är modifierat så att det inte längre överensstämmer med fordonet som enligt avtal är försäkrat så kan ersättningen reduceras (kraftigt) eller i vissa extremfall helt utebli.
Har pratat med BMW orginalföräkringar där blev det ingen skillnad i premie!
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tack för svaren! Kommer också använda mig av BMW Originalförsäkringar så det låter ju bra att det inte påverkar premien.
Rotkiv Har du fått ditt powerkit ännu?
Ro
27
Rotkiv
F31 320xd vit m-sport ppk
sig66: Nae dom ringde från bmw dagen innan och meddelade att inga delar kommit, har inte hört något sen dess. Har du beställt?
Sig66 hur upplever du ljudet i performance avgas?
Försökt hitta info om detta men finns inte mycket,

Skulle vara väldigt intressant att höra dina upplevelser.

When Batman takes a vacation he does the Gumball
wiberg har precist best i dagarna så får vi se om det kommer lika fort som min andra bil. Dags för dig att stöta på dom lite!

wseeme Ingen skillnad det 'är bara slutrören som byts
Därimot på E9x så är det hela ljudämparn som byts o dår du ett helt annat lju nör du varava den lite
No
361
NordicX
BMW X3 2,5i -05
Volvo 142 DL-74
Någon som vet om det fortfarande är kampanjpris till en F31 320dA?
Verkar som det fortfarande är det lägre priset!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.