|
|
|
|---|---|
| Hej! Spolningen på bakrutetorkarn har lagt av sedan länge, och har läst mig till att det förmodlingen är en rengöring av munstycket som behövs. Ska be BMW fixa detta. Men så tycker jag mig ha läst att en uppdatering av bilens programvara, ger mer tryck till spolningen bak. Någon som kan bekräfta just detta? | |
| Min bakrutespolning har också slutat fungera. Pumpen går o vätska finns men det kommer inte ut nåt. | |
|
Hade fenomenet när bilen var ny (1300 mil). Vatten kom men det spolade ut inuti bakdörren och dränerade ut i batteruiutrymmet. reklamerade felet som åtgärdades. Per |
|
|
Hej, Min lade av i vintras, jag trodde då att den var fryst. Men den var igensatt. Det var busenkelt att fixa. Munstycket drar man ju bara loss med en tång. Sedan kör man tryckluft i den. När den är borta bör man kolla att vätskan sprutar ut utan munstycket. Sedan trycker man bara in munstycket igen. Sedan så får man kanske finjustera den då den väl är på plats så strålen kommer rätt. Att lämna den till BMW för att fixa detta verkar onödigt. Tryckluft finns på OKQ8 gör det själv hall, så passa på att tvätta bilen samtidigt :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.