|
|
|
|---|---|
| Ska åka till fjällen nästa vecka och får nya bilen imorgon. Behöver hitta ett takräcke och ev skidhållare till takräcket. Vad rekommenderas? BMW orginal eller ska man gå på Thule eller liknande? BMW tar ca 2 300 kr för ett takräcke, vilket jag tycker är lite saftigt. Har sett att de nyare takräcken verkar vara mer strömlinjeformade nu. Är det ett sånt man ska ha? | |
|
Om din 320d touring hade 184hk så var den utrustad med likadana takrails som F31 har och då kan du använda dina befintliga takräcken. Personligen har jag svårt att motivera merpriset för BMW original takräcke. Thule säljer också lite olika strömlinjeformade räcken. |
|
| Chris87: Har inget räcke idag utan måste köpa ett till nya F31:an. Kör du med Thule? Läste i nån tråd att de var svårare att montera än BMW original. men jag håller med dig om att merpriset för BMW original inte är motiverat. | |
|
Chris87: Är du helt hundra på att E91:ans hållare passar till F31? Jag har hållare till E91 för slimline rails men tycker det ser ut som att railsen på F31 är lägre och har en annorlunda profil. Dessutom är ju frågan om breddmåttet mellan railsen är detsamma? /J.I |
|
| Jacky Ickx: Vet inte hur det är med BMW original men för Thule är det samma fötter. Det enda som behövs är att byta anpassningskit. | |
|
Eftersom trådskaparen inte hade något takräcke till sin E91 så får vi släppa det. ffk1975: jag har själv använt Thules lasthållare både på E46 och F91. Dom har fungerat jättebra. När jag köpte till min E91:a så fanns det 2 olika profiler: en mer fyrkantig och en mer strömlinjeformad. Den senare rekommenderas om du ska åka långt. Den är dock något dyrare. Jag ser själv ingen anledning att köra BMW original. Förmodligen är det Thule som levererar till takräcken BMW. |
|
| jopp: tack för infon. Blir nog ett Thule-räcke. | |
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.