AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.137

Antal Sv.sålda Z4 M coupé i Sepang bronze?

Hej.

Nu hoppas jag att någon vänlig själ kan hjälpa mig med följande information!?

Att min bil är ovanlig och unik är det nog inget snack om, men hur pass unik är den?

Vet någon hur många M coupéer det såldes i Sepang bronze?
Min har även Alu-inredning och ljust läder i Sepang bronze så det hade varit roligt att vara helt unik.

Jag är väldigt tacksam för svar, har även mailat BMW men de brukar inte vara så behjälpliga.

/ Filip

BMW brukar vara väldigt behjälpliga är min uppfattning! Alltid fått svar på mina frågor jag haft! Tror inte att just din färgkombination är särskilt vanlig! Tror de flesta hade gått på en svart läderinredning.. Så du kan säkerligen vara snudd på ensam! :)
Det intressanta är att 2006-2007 var inte brons/brunt särskilt vanligt, idag är trenden tillbaka.

Jag tycker jag ser massa nya BMW's och diverse andra märken i liknande bruna/bronsfärgade färger idag. Riktigt skoj :)

Då får jag avvakta svar från BMW och se om de har svaret.

Är det någon annan som har någon aning?
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Har liknande färg på Hondan (kallad Urban Titanium), riktigt snyggt. Ibland mörkgrå, ibland brunaktigt. Mycket läcker.

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Finns inte BMW X1 i liknande färg?
Precis, trenden med bruna lacker är rätt stor idag. Undra om de kommer "varna" folk för att köpa brunt som se gjorde när vitt blev trendigt igen :P. De vita har ju inte direkt blivit otrendigt på många år nu och kommer säkert inte heller.
En utan BMW's nya bruna heter Havanna.
Visa användare
504
Yeddheng
Z4 M Coupé -07
Din bil är ju beställd i färgtemat "gräddbulle", brun på utsidan och vit på insidan. Mmmmm ;] En raritet!
En annan som är ovanlig är "superman-temat", blå på utsidan, röd skinnklädsel och alulister.
Undrar om någon rullar runt med det gamla klassiska windowstemat "senap och ketchup"? :8P Inte omöjligt!?!

I amerikat har de järnkoll på alla usa-sålda bilar. De har listor utefter chassienummer med all info om färg, tillval, produktionsdag mm dreamingwell.com/forumFiles/Z4M%20Production%20Info.csv . Man önskar ju att det fanns för ALLA tillverkade bmw.
@Yeddheng: Haha gräddbulle, stämmer så bra :) tur att jag älskar gräddbullar ;)
pa
17
patrickbriem
F07 535i GT
Phoenix: Jag var själv riktigt nära att köpa en Bronze coupe -06 (ljus invändigt) fr tyskland i höstas. men var inte helt ense med priset..

Däremot just nu prutar jag på en interlagos blå med ljust skinn och mesta i utr. 5200mil, -06a, nya skivor runt om. mkt välbehållen enl bilder o dok.

fått pris på 25,5K EUR men vill ner mot 23-24K.

Väldigt svårt att få en hyfsad bedömning om dagens marknadspris eftersom de fortf är "vinter".

Vad tror ni om ovannämnda?
Hade varit kanon om någon har åsikter eller någorlunda koll på Z4M priserna!

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Gillar denna E39 som någon lackat om

Länk
Jag fick det svaret jag trodde jag skulle få:

"Hej Filip.

I första hand vänd dig till trafikverket, de har uppgifter på vilka bilar som är registrerade.

Med vänlig hälsning
Jonathan
-------------------------------------------------------------------
BMW Group Sweden
"

Med andra ord hade han kunnat hjälpa mig då han skriver "i första hand" men han var väl för slö för att orka knappa i deras system, vad vet jag?
Twinsturbo; När har du fått reda på liknande uppgifter från BMW?! Alla uppgifter som flurerar över BMWmodeller är framplockade av privatpersoner (andra märken som Dodge, Ford USA etc. har givit ut information på vissa modeller som Ram SRT-10 och F150 Lightning). Det var jag som tog reda på vilka 1M som är sv-sålda och vilken utrustning/färg dessa har med hjälp av en Kanadensare som skickade mig chassinumren över de 1M som har Svenska papper.

Jag kan fråga Masten och han kan skicka regnumren över de Z4M Coupé som finns i Sverige så kan jag fixa resten har just vare sig tid eller lust att plocka ut alla 1714st tillverkade Z4M Coupé i vänsterstyrt Europautförande.

Mvh Stephan
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Gräddbulle är gott, men man tittar inte för länge på den!

jag har simpel smak men jag är bara nöjd med det bästa!

///Mr1M///
@Skorpionen: Alltid lika positiv och glad.

Jag fick iaf listan utav Trafikverket, så nu blir det att grotta ner sig i den.

Vill någon ta del utav den kan jag maila då den är sjuuukt långt :)
Det finns 4st Sepang bronze i landet

3st 2006 varav 1 är avställd och sedan min 2007 som är avställd.

Fordonsbenämning Handelsbeteckning Årsmodell Avställd Färg
BMW Z4 M 2007 A LBRUN
BMW Z4 M 2006 A LBRUN
BMW Z4 M 2006 LBRUN
BMW Z4 M 2006 LBRUN
GrProPro-medlem
312
Granathen
BMW i3
BMW 316i 1989
BMW 535i/5 1988

https://www.garaget.org/Granathen
Hur många Z4M såldes det totalt i Sverige? Kul att veta hur många som valde Cab/Coupe.

Brorsan köpte en Sv-såld i höstas och efter att ha kört den ett par gånger så är jag riktigt imponerad. Dock nästan omöjlig att framföra lugnt, Sport-läget gör bilen sjukt känslig på gaspådrag!

Det som dock imponerar nästan mest på mig är hur bra bromsarna tar, känns som ögonen skulle kunna trilla ut när man nitar!
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Phoenix M3: de vart inte så allvarligt menat! Sepang är snygg på en Z4M men dock inte på en kombi!

Blev sugen på en riktig gräddbulle plötsligt!
Jag har pratat med flertalet olika personer på bmw. Men första kontakten skedde via mail på hemsidan helt enkelt. Fick bl.a redan på hur många kundsålda 1M:er där totalt var t.o.m 10 januari 2012 då jag fick svar samt hur många av respektive färg.

Mvh Martin
Martin; Otroligt aldrig hört talas om något liknande i något land tidigare. Ägare i Kanada frågade hur många 1M som importerats dit dessa fick svaret ej officiellt t.ex. Sedan har det kommit fram tack vare han som hjälpte mig. Mvh Stephan
Ofan! Jag blev skickad vidare ett antal ggr. Sen tror jag att jag mailade tillbaka till en som skickade ett svar i en annan fråga till mig. Luddigt men typ så ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.