AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.471

Är det lönt att försöka sälja en fin original ljuddämparen från E46 M3?

Som rubrik! Rullat typ 3000mil. Är det ens värt att lägga ner annonseringskostnaden(syftar på blocket)?
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Ja varför inte, jag köpte original för ett tag sedan efter att ha tröttnat på att bröla runt.

500kr gav jag för en slutdämpare i nyskick. Är mycket nöjd med bytet faktiskt.

Precis, jag har oxå köpt en begagnad originaldämpare till en av mina förra M3 E46 av samma anledning som L33t:-)
En sån pryl kan du nog lika gärna annonsera här på powerbörsen med lika stor chans och få den såld. Slipper du annonskostnad.
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
Haha, jag har precis köpt en originaldämpare också. Hade supersprint race och orkade inte med ljudet... 600:- gav jag för min i gott skick.
Sålde en originaldämpare till E36 328 som suttit på bilen i 11000 sommarmil. Alltså inte en rostfläck, fick 1500 + frakt.

///Micke
Jag vill ha en tusing! Känns som ett ok pris med bara 3000mil körda..
Om du säljer den för du bytt till en annan, sälj inte :)

Som föregående talare skriver, du kan tröttna på det nya ljudet. Kan även vara bra att ha kvar original den dagen du ska sälja.

Ser man det sen ur den ekonomiska synvinkeln så kan jag lova att den dagen du säljer bilen så kommer du få mer betalt om du säljer eftermarknadsdämpare separat.

Jag har själv sparat ALLA original delar till min bil, och då är det ganska mycket som är utbytt på den :)
Jag sålde min bil i början av 2011 och hade på supersprint sport ljuddämpare sedan 2008 när jag köpte den. Kan säga att det ljudet aldrig blev för mycket utan var perfekt hela tiden :D
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.