|
|
|
|---|---|
| Inga 100%-iga svar på det dedikerade forumet (som jag hittat) så jag hoppas att det finns någon här som kan ge ett defenitivt svar. Förutsättningarna är dessa: E61 -10 med navpro och hifi pro. Adapter för Iphone 4 i mittenfacket (nyinköpt). Handsfree fungerar, laddning fungerar men jag trodde också att sparad musik telefonen samt övrigt ljud från t.ex Spotify, internetradio osv skulle gå att få ut i högtalarna via Aux i iDrive, kanske till och med styra från iDrive men det enda ljudet kommer från telefonens högtalare. Det är en bock framför Aux men jag har också ett USB-minne inpluggat i handskfacket och det kanske är därför? Alla referenser jag hittar i ämnet gäller andra modeller/årtal så förhoppningsvis finns det någon här som har samma spec och har lyckats? | |
|
Fungerar det för dig att lyssna på vanlig aux? Vad menar du me "bockat" i aux? i iDrive eller? |
|
| Har inte haft möjlighet att "grotta ner mig" men det verkar inte finnas någon 3,5mm i mittenfacket. Där sitter däremot en adapter för iphone4. "Bocken" sitter i iDrive framför AUX och eftersom jag har en usb-stick med mp3 i handskfacket kan det ju bero på den. Skall testa att dra ut den vid tillfälle. | |
|
OK du får kika. Kan du lyssna på "vanligt" aux? Är det eftermonterat? |
|
|
Köpte du en media snap-in adapter och inte en basic adapter? Den första kostar runt 1800 och klarar musik den andra för runt 800 gör det inte. |
|
| Crap... Säljaren fixade en åt mig. Såg prislappen när jag hämtade den och den kortade 800:-... Så med den dyrare kan jag köra spotify från telefonen till bilen? | |
|
Papaburlo: Japp, höll på och göra samma sak själv innan jag insåg att det är media snap-in adaptern man måste ha. |
|
| Men funkar media snap in verkligen i E6X? Har fått för mig att det bara funkar i F1X. | |
| har du cic varianten i din e60 ska det fungera. | |
|
Drar igång en gammal tråd.... Så man måste ha en adapter mellan iphone och USB-uttaget för att få bilen att godkänna iPhone 5s? När jag kopplar in lightningkabeln i USB-uttaget under armstödet så får jag "not connected". Har också CIC Navi Pro, USB och AUX.Därimot frågade iphone om jag ville ansluta till nätverket när jag koppade in kabeln första gången. Aux är väl ett vanligt 1/8" 3.5mm audio uttag eller har jag missat någonting med BMW:s lösning på det hela? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.