|
|
|
|---|---|
|
Hur testar man vevhusventilationen? Hur vet man om CCV är ok? (inte tvärgjort att demontera och rengöra). Länk Har gjort följande: Rengjort slang nr2 som var helt igentäppt. Blåst i slang nr3 = bubbel i oljetråget. Blåst i slang 2 med stängt oljelock = stopp. Öppet lock = lätt att blåsa. Lossat 3an, blåst i 2an = helt öppet. Håller man fingret för 3an så bubblar det i tråget. Är min CCV kass eller ok? Inte tvärgjort att byta... Tacksam för alla tips! | |
| Ingen som vet? Jag misstänker att det kan vara fel på min CCV också. Känns ovärt att skruva en hel dag om det inte är fel på den. Vore bra om det fanns nåt knep för att testa funktionen utan att behöva demontera allt. | |
|
Öppnar du oljelocket med motorn på tomgång ska det vara ett svagt undertyck , här finns info, gäller allmänt på såna typer av system: Länk FAF |
|
| Kör slangtestet enligt FAF's länk. | |
|
Bytte själv översta slangen (oljefälla -> insug) temporärt till en vanlig gummislang och problemen upphörde. Lämnade då in bilen på Bmw så de fick byta oljefällan + slangarna, inte billigt men bör vara ok ett tag framöver! Som lite bonus fick jag iaf veta att bilen mest troligt kommer bli "godkänd" för åtgärdande enl rostskyddsgaranti vilket i mitt fall innebär åtminstone en ny förardörr, så det kändes ju bra! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.