|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"F-Tar Det var inget :) 3747:- tar BMW för olja filter å mikrofilter. Ganska OK " Re: F-Tar. Jag bytte nyss till Mahle kupefilter, oljefilter, bränslefilter, luftfilter och Shell Helix Ultraolja och summa summarum blev det 1100:-. DeT är Mer än OK :) |
|
|
Japp, med tanke på den lilla tid det tar också :9 Löjligt enkelt |
|
|
Håller med fullständigt Kan bli enklare... |
|
| Jasså Highway star, de va bra pris :) Just hämtat min nu och denna arbetsdag går man ju inte mkt + med.. Me tanke på vad de köste :) | |
|
Servicejobbet är ju inga problem att göra själv. Jag har dessutom en kompis som lånar ut verkstad och diagnosutrustning. Det är servicestämpeln från BMW jag är ute efter och den blir dyr med tanke på vad det kostat om jag gjort det själv. Hadä/Henrik |
|
| Finns det ingen garanti kvar är det ju helt onödigt att få stämpel. | |
| Tyvärr finns det allt för många som köper en bil efter hur serviceboken ser ut, därför blir man smått tvungen att lämna in i mellanåt för att inte tappa en hel drös med ev köpare. | |
|
det blir snabbt väldigt dyrt att lämna in bilen på vissa verkstäder. Om 6400 är ett OK pris för att byta skivor, belägg och slitagevarnare fram så går det väl på ca 8500 bak, eftersom där dessutom finns handbromsbackar att byta, som BMW tar ca 1300 kr för + 200 kr för nya monteringssats (sprintar och fjädrar). Alltså kring 15 000 för nya bromsar runt om? Som jämförelse kan jag berätta att jag fick det för 2300 kr, genom att beställa delarna (Meyle, gör originaldelar till BMW) i Tyskland och montera det själv. Arbetet tog ca 2-3 timmar för mig (jag fick låna nycklarna till en verkstad av en snäll kompis). Jag tycker att 15 000 för det låter som rena rånet, men det är vad jag tycker. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.