|
|
|
|---|---|
|
Har inget m-chassi på bilen så den måste ner en bit till våren. Även fast man haft m-chassi hade man nog velat ha ner den nåt till. Sänker m-chassi ca 15mm mot original även på 1:an som många övriga karosser gör? Helst hade man ju velat ha en uppsättning ställbart, men kör man året om är jag tveksam till hur det kommer se ut efter ett tag. Vad har ni satt på för sänkningar som har e82/87? Är lite inne på något i stil med 50/20. Skärmen får absolut inte kommer över däcket, vill ha lite luft i mellan. | |
|
BMW Performance har ett chassi-kit som sänker bilen 25 mm jämfört med original. Alltså 10 mm tuffare än M Sport. Bör också kombineras med 18-tums fälgar enligt BMW själva. Plötsligt blev chassikitet rätt dyrt om du räknar in fälgarna! :) |
|
|
18" fälgarna är redan inräknade i budgeten :) Dock kommer de inte bli något kit ifrån Bmw, tycker man betalar mer än vad man får. Köper tex hellre ett H&R eller KW kit. Sen envisas bmw med att sänka lika mycket bak som fram vilket inte blir snyggt. |
|
|
Jag överväger sportfjädrar. På min tidigare bil körde jag ställbara coilovers för att justera cornerweight och hårdhet för banträff. För en bil som ska gå på gata och bara sänkas för att minska avståndet lite till skärmkanten skulle jag välja ett fast kit med fjädrar och dämpare - som Bilstein/Eibachs B12-kit - eller sportfjädrar anpassade till originaldämpare. H&R, Eibach och AC Schnitzers är säkra val när det gäller funktion och prestanda. Det bör inte skilja mer än några hundralappar. |
|
| Det är såklart första valet. Men är alltid svårt att få till den höjd man vill ha med en fast sats så att säga. Därför vore de kul och höra vad andra kör, samt gärna några bilder. | |
|
jag köpte Eibach fjädrar via jobbet genom OCLbrorsson tror de va en 40/40 sänknning och var mycket nöjd med resultatet. köpte det själv för 1500, men kund betalar nog 2000-2500 för det. |
|
| Du har inga bilder man kan få se? Ofta gör ju lika mycket sänkning bak som fram att den kan se lite "satt" ut. | |
|
Vad tror ni om en 50/35 sats? Är det ett bra förhållande på 1:orna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.