|
|
|
|---|---|
|
328 e46 98 som inte har tomgång och svårstartad och går orent och skitkass orkar inte accelerera.rycker man bort luftmängsmätaren så finns heller inte tomgång men över 2000varv går bilen mkt bättre nästan som normal men under 2000 pluddrar och ingen tomgång.teori låter som lmm sitter där nån annan givare eller eller det kan vara spjällhus som spöka.sportluftfilter har häng löst i motorn utan hållare så lmm har fått leva hårt liv. tänkte låna en 323 e46 lmm undrar om det är samma. något som haft samma problem. felsökning visa bara cylinder 1-6 misständ och sen lambda sond. vilket kan ju visa när det inte står rätt till med lmm eller läcka. | |
|
ingen som haft liknande bry |
|
|
problemet du beskriver kan ha en uppsjö av orsaker. nummer ett är att göra en ordentlig diagnos via diagnosuttaget hos verkstad med riktig utrustning. |
|
|
jag har varit inne på just bmw verkstad och gjort felsökning via uttaget. så det gav inte så mkt.tvekar inte på deras utrustning men tror inte att dom kan hitta allt till 100% på en bil.tror som sagt kanske kan vara nåt med lmm o spjäll hus för den har haft löst liggande biltema sportfilter hoppandes i motorn varje gång man drar på men nu sitter orginal tack o lov |
|
|
Fann de inga fel via felsökningen? Vad har du gjort med bilen? Nya stift och vad mer som exempel. Hur långt har den rullat? |
|
|
nej vad dom fann var att man hade pillat på diverse.misständer 1-6cyl och lambda enligt felsök.men bilen går mög vid inkopplad lmm urkopplad ingen tomgång men går bra över 2000varv.bilen rullat 25000mil stift har jag inte kollat i nu.för jag misstänker problemet har med luft spjäll eller liknande.nya bälgar är beställda,nån var sprucken men det har jag tätat.kan där gå nån annan luft slang under insug. kanske man ska rengöra spjällhus, |
|
|
Ingen lampa som tänts i instrumenteringen? Tänker mest på om EML lampan blinkat eller lyst. Gas spjälls huset kan vara värt att smörja och rengöra. Alternativt köpa ett annat. (100:- på pick and pay). Tomgångs motorn: Hur mår den? Efter vad du nu skrev senast, så byt Lmm och byt insugs slangarna och rengör spjällhus så allt är tätt och okej. Sen får du se hur det verkar. Jag hade bytt stiften också så du vet att det är okej ang misständningen också. |
|
|
provat byta lmm mätare men ingen skillnad bytat slangar, med lmm går bilen dåligt och ingen tomgång utab lmm går bilen bra men ingen tomgång heller. vad tyder det på trasig tomgångsmotor? |
|
| Tomgångsregulator kass? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.