|
Sida 7 av 9
|
|
|---|---|
|
Hej. Drivecomfort Advantage Mpaket , mörka rutor , kolfibersidospeglar Drag Läder Backkamera , sensor bak å fram Blåtand , Harmankardon 19tum Msportbromsar Automat , streptronic. / pitebo |
|
| Hur känns bilen Pitebo? | |
|
M4gnus , hejsan. Gångkultur/motorkaraktär helt suveränt 19tum rft , lika tyst som F30 17tum som jag bytte in Växlar ner mer i backar än 320d som jag hade Köpte vit , snygg , m-paketet , mörka rutor , kolfiber , m- sport bromsar , gjorde hela intrycket . Molins i Sundsvall hade aldrig köpt in någon vit innan bara blå , svart, berömde valet. Så helnöjd,kan rekommendera andra denna motor , annars är det diesel och sexa som gäller../ pitebo |
|
|
Hej Vi funderar på att köpa en F31. Provade både 328 och 320D helgen . Både gick ju fint och det kloka valet är väl 320D. Men 328:an var roligare och hade trevligare gångkultur. Troligen finns det någon i detta forum som har erfarenhet av båda? Skulle vara tacksam med lite feedback från någon som levt med båda modellerna och kunnat jämföra lite mer än enbart provtur. Sen börjar det ju närma sig årsmodellsbyte så det är ju lite surt med sista 2013 istället för första 2014. Jag hörde rykte om att BMW ev skulle ha brytpunkt i juli för ny årsmodell. Någon som vet om det stämmer? Har också försökt hitta ev motoruppgraderingar till 2014 men endast läst om ev Euro6 vad det nu skulle innebära mer konkret. |
|
|
En liten update från mig, Senaste budet är att min bil sedan en vecka tillbaka befinner sig i Halmstad. å den skall vara "panikmärkt" känns det som om jag borde få den i vilken sekund som helst. |
|
|
M4gnus Vad har du för spec samt inbyte... / pitebo , kört 75 mil nu , jättenöjd fortfarande.... Förbrukning 0,9/ mil |
|
|
328IA X-drive Avantage edition (sportline) Röd Harman Kardon Drag Adaptiv farthållare Parkeringhjälp Tonade rutor och lite andra småsaker... |
|
|
Hämtade ut bilen idag kl 14. Kört ca 6 mil och är riktigt nöjd. Särskilt imponerad är jag av den adaptiva farthållaren, perfekt i Stockholms köer. Tidigare snackade jag ju skit om Jonas på Bavaria Stockholm men måste säga att han har skött sig exemplariskt de senaste veckorna och t.o.m. svarat på mail/SMS på kvällar och helger. |
|
|
Stort Grattis m4gnus från Piteå / vad bytte du in , privat/ tjänste och sort..... |
|
|
Tack Pitebo. Bytte inte in något. Har en liten Peugeot 107 som jag slänger ut på blocket i dagarna. |
|
| Härligt! Vad blev det för väntetid från order till leverans till sist? | |
|
Beställde bilen vecka5 och nu är det vecka21 så det handlar om 16 veckor. Bilen var fast i fabriken 4-veckor extra av någon anledning. |
|
|
Kanske lite OT i denna tråden men är det någon som har ställt in sitt HK-system. Har pillat en del med EQ:n men inte riktigt fått till det. Lyssnar oftast på bas-intensiv musik. Några tips? |
|
|
@pitebo: Du har PM. Hans Olof "Den farligaste av våra fördomar, är tron att vi inte har några" |
|
| Jag har pillat en del med EQ och har justerat ned basen eftersom. Gör störst justering på de två näst lägsta frekvenserna (-2 enheter, minns inte vilka frekvenser de är, men typ midbas) samt -1 på lägsta. Sen har jag för mig att jag har lyft övre registret en aning. Jag har märkt av inspelningseffekt. Basen har blivit mer och mer framträdande eftersom. | |
Verdi |
Inspirerande tråd. Får min 330xd M-sport i början av juli och ser förstås fram mot det. Lite surt att det inte blev en MY2014 men man kan inte få allt. :) Har också valt HK-ljudet. Är det värt pengarna? Någon som har det ställbara chassit? Funkar det bra? Är det värt att sälja RFT-däcken och köpa nya vanliga direkt vid leverans? |
| Hk är värt pengarna! Jag har inte ställbara chassit och är nöjd. Men typ alla som provat det ställbara chassit lite mer utförligt rek det. Störs inte nämnvärt av rft. Går komfortablare än min gamla bil. | |
| Jag har det ställbara chassit och är mycket nöjd med det. Bilen rullar väldigt avspänt och följsamt i komfortläget, samtidigt som sportläget ger ett distinkt och precist uppträdande vid hård körning. Om det sedan är värt pengarna är upp till var och en, men när väl bilen är betald så har man glömt kostnaden:-). Eller som en Rolls Royce slogan lyder: "The quality remains long after the price is forgotten". | |
|
NU är det nära... bilen skall enligt uppgift anlända till handlaren idag!! Hoppas kunna hämta den på fredag...16 veckors väntande är snart till ända. /J.I |
|
| och jag fick registreringsnumret av handlaren här på eftermiddagen. Snart så, Wohoo" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.