AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
42.150

Leveranstid F30/F31?

Sida 3 av 9
St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Min bil stod på bandet den 19/3.

//Strandsro
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
tillverkad 12/3

har ej fått än,,,snart dax!

vin F663463
Ha
2
HaVet71
Beställt
Bmw 320d X-drive
M-sport
Leverans v 15
Jag beställde bil i mitten/slutet på januari, mycket förväntansfull för att se om BMW är så bra som alla vänner och bekanta säger
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Vi lär inte bli besvikna.. De bilar jag har provkört har känns bra på det mesta. Men det är förstås annorlunda att leva med bilen till vardags. Det brukar ta en stund att känna in sig på allt. Det enda jag irriterat mig på var att en av provbilarna hade en klibbig känsla i styrningen, hoppas verkligen inte min bil känns så.. (det skulle jag inte acceptera). Såg i teknikens värld att Audi har stora problem med samma sak (verkar mer utbrett hos dem). Beror visst på kalibrering av elservot. Ska dock nämnas att av de 6 st F30/31 jag kört så är det bara en som känns skum (en tidig F30 med VSS).

Hoppas få mer klarhet kommande vecka när min bil anländer till handlaren.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Det kan ju vara något som ändras med mjukvaruversion. Jag fick min uppgraderad för två veckor sedan, så din bil borde ha den nya. Märkte dock ingen skillnad i styrningen, men motorn går ännu mjukare och finare.
St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Min 330 finns i halmstad sedan några dagar så nu är det nära.

//Strandsro
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Nice!
Nu
16
Nusse78
BMW 330xd M-Sport -13
Nu är det nära..

hörde efter med min återförsäljare och bilen är på ingång, den är tydligen inregistrerad 28/3..

så nu får man vänta lite till...:)
St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Idag ringde försäljaren från Falun och meddelade att det hade kommit en gnistrande blå (tanzanite blue met) 330d till carlia bil. Det ska nu bara monteras m+k värmare + att bilen ska till autocad för toning innan hämtning.

//Strandsro
Bl
237
BlueScreenVW
BMW I4 edrive40 -24
Mini Cooper S -16

Såld: 320d Touring -10
Såld: 430i GC -16
Strandsro: härligt! Vid sidan av ämnet så tycker jag att man ibland märker att BMW-återförsäljarna i Dalarna, Värmland och Norrland oftare verkar ha "udda" färger och klädslar på sina nybegagnade lagerbilar. Tror ni att detta stämmer med smakskillnader i olika delar av landet? Vill man hellre ha mörkblå bil med ljusbrunt skinn i nämnda landskap/landsdelar än i andra regioner?
sj
77
sj0blom
Mercedes C220d kombi
Var bland dom tidigare som köpte en F31 (Touring), la ordern i början på November, den var på plats 5-6 veckor senare. GRYMT snabbt :) Tom för snabbt, hade inte hunnit sälja min dåvarande bil så BMW:n fick vänta i hallen några veckor!
Verkar som om läget har förändrats totalt, förstår iofs varför den har blivit så populär
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Nu är min bil i Halmstad. Var lite oklart när den kom dit, men handlaren lär få den inom kort..
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Någon mer som hämtat ännu? Jäkligt drygt med sista tiden innan man får sin bil..
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
ja,,,Fredags

kört hela helgen
underbart!

Vilket lok på lansvägen!

Auotomatlådan 10P
Hifipaket-samsung S2-Spotify Och kopplat med bluetooth,,,,Funkar kanon och bra ljud åxå(Går att byta låt på ratten)

navi är lättfattad

Stor skillnad på spårkänslighet mot E91 -ingen alls
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Trevligt! Jag är inte förvånad att du är nöjd.

Din byggdes precis två veckor före min. Då är det sannolikt TVÅ dryga veckor kvar innan jag får min om det vill sig illa..
St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Hämtar min på fredag, har inte tid innan men ska tydligen vara klar på onsdag.

//Strandsro
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Schysst. Din bil stod på bandet en vecka före min Strandsro. Börjar "ringa in" tidpunkt för leverans för min.. Bör alltså bli v17 ons-fre.. När jag får veta om att bilen är på plats hos handlarn kommer jag bli en krävande kund :)
Visa användare
883
Vitoco
G61 530e RWD M-Sport Oxide Grey med 99% "allting på"
----------------------
Tidigare:
E90 320i M-Sport TiAg 08-12
F31 328iA+ M-Sport 12-22
G08 iX3 Charged Plus Carbon Black 22-24
Den där väntan är outhärdlig men vissa verkar få den på några veckor bara. La min beställning i slutet på maj och fick den i mitten på oktober, folk har hoppat från broar för mindre :p

DLC: Jag såg till att själv få köra iväg den till den obligatoriska "leveransrekonden" innan jag officiellt fick ta emot den, hade ingen lust att en finnig "rekondare" skulle komma och hämta pärlan. Så det var trevligt, plasten satt kvar överallt och den hade ingen regskylt uppsatt osv. 7 km på mätaren. Bad rekondfirman att inte va på den för mycket, hade en tid bokad hos Ditec veckan efter.

-Tihe Suryoye-
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ja nu börjar det bli riktigt j-la jobbigt..

Jag ska be min säljare köra den till och från rekonden. Jag går i funderingar om jag ska låta leveransrekondaren göra en lackskyddsbehandling eller avvakta och låta lokala Ditec göra det åt mig. Den lokala rekondaren erbjuder "krontec" vad det nu är. På beskrivningen låter det precis som Ditec.
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Snackade nyss med min säljare och han kan inte ge annat besked än att bilen kommer denna veckan. Sedan om det är på onsdag eller söndagkväll kan han inte se.
Skall åka sthlm-gbg t/r till helgen och den färden skulle kännas bra mycket roligare med en ny bil :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.