AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
42.126

Leveranstid F30/F31?

Sida 2 av 9
Verdi
Beställde du en 330d xDrive pancho? Hur mycket landade specen på i pund?

DLC, juli = 4-5 månaders leveranstid. Det är slutet av februari nu.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ok Verdi, levereras den andra veckan i juli så blir det fem månader och inte sex.
ff
10
ffk1975
E91 320dT 2010
Beställt F31 320dT
Jacky Ickx: tackar! Överlag så är jag väldigt nöjd med bilen. Ett stort steg från E91 måste jag säga. Hela bilen känns större och är mycket bekvämare. Dock så hade jag m-chassie på E91:an vilket jag inte har på nya. Den nya känns naturligtvis lite svampig i jämförelse. Blir nog annorlunda när 18" sommardäck åker på. Men F31 sväljer bulor och skarvar betydligt bättre. Valde hifipaketet och i början blev jag lite besviken, men efter att fipplat lite med inställningarna och hittat "rätt" låtar att kräma på med så är jag riktigt nöjd faktiskt. Stor skillnad mot standardljudet jag hade i förra bilen. Tycker den är snålare än förra också och då hade jag ändå 184 hk i E91. Mycket nöjd med förbrukningen hittills!
Nersidorna är gnisslande bromsar, vilket jag förstår flera råkat ut för. Lite pinsamt när man kommer i ny fin bil och bromsarna gnisslar som en visselpipa när man ska parkera. Hoppas det släpper snart. Har även lite "rynkor" i tyget i baksätet precis vid dörren. Lite svårt att beskriva men kan lägga upp en bild sen så kanske andra känner igen det.
Ro
27
Rotkiv
F31 320xd vit m-sport ppk
Snackade med bmw ö-vik, enligt dom så har inte bmw gått ut med leveransdatum för f31 x-drive. Någon som fått sitt datum än?
Verdi
ffk1975,
Orättvist att jämföra M-sportchassit med standardchassit. Jag har haft en E90 med M-sportchassi och har nu stdchassi på min E91 xDrive och skillnaden är rätt stor bara där.
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
Hej Ny här

beställde v7
ska komma V15
St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Beställde du x-drive eller vad?.

//Strandsro
Ja
709
Jacky Ickx
530dXA -16

BMW CS #08252
Ytterligare negativa besked från säljaren... den utlovade leveranstiden v.15 som sedermera blev v.19 är nu reviderad till v.23!! Börjar bli ett problem om man tvingas vara utan bil i två månader...

/J.I
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
Strandsro :

f31 320d sportline

J.I:

trist med sådant besked
ska se hur de går för min...lovad v15
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Lg: om lev v15 ska hålla så bör bilen byggas i nästa vecka och det borde din säljare kunna se i systemet. Min bil ska byggas v13( hävdas det än så länge) och har gått till gult i systemet och ska låsas i nästa vecka.

J.i: jäklar vad trist. Tungt att behöva vänta längre..
Visa användare
296
LGstar
F11 530da -16 M-sport
innovation edition
X-drive
night-vision
Led
EDC
softclose
stolvent
japp ska byggas 11/3

fick åxå ett mail om det

skrev lovad,,menar beräknad v15
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Då så! Då ska det till mycket för att du inte ska få den enligt utlovat. Fint att möta våren i ny bil!
St
31
Strandsro
320d touring -06
330xd touring -13
Min hade oxå gult ljus i måndags när jag kollade med säljaren så kanske det stämmer med produktion v13-14.

//Strandsro
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
På min står det uttryckligen produktion v13. Får hoppas det inte ändras och att transport mm går fort sen. 4 veckor från att bilen är byggd till leverans verkar vara en schablon i branschen. Av mina fabriksbeställda bilar så har det varierat mellan 3-4 veckor innan jag fått dem efter att de byggts. Med lite flyt så kanske den är leveransklar redan v16..
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Jag beställde min 328iA X-drive vecka 5 och är utlovad leverans vecka 18. Hoppas verkligen inte det blir stora förseningar för då skulle jag hellre vilja vänta och få en av 2014 års modell.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Min bil är nu i produktion!
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
Fick nyss reda på att min bil troligtvis kommer att anlända till handlaren två veckor tidigare (v.16).

Någon som känner till hur länge en bil brukar befinna sig hos handlaren innan man kan hämta ut den?

/m
m4gnus det beror på din säljare. Min senaste tog det 2 dagar efter att den var hos handlaren till jag fick hämta den.
Ha
2
HaVet71
Beställt
Bmw 320d X-drive
M-sport
Leverans v 15
Sitter och väntar på leverans av min nya Bmw 320d X-drive med M sport, skall enligt försäljare komma v15. Detta är min första Bmw efter att ha ägt nya Audi i 10 år.
m4
58
m4gnus
328iA X-drive, 2013
HaVet71, grattis! När i tiden beställde du din bil?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.