|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder så har jag ett problem med PDC:n. Jag har lokaliserat den sensor som spökar till front centre right via DIS. Fast jag bytt sensor till en ny, och även skiftat från den vänstra, så kvarstår problemet. Vilket innebär att backsensorn fungerar ibland...och ibland inte, alltså glappar. Felkoden lyder: Front cetre rigth - Short to negative Front cetre rigth - Implausible signal or value. Av felkoden så funderar jag om det kan vara kortis någonstans, erjat eller liknande. Finns det någon modul någostans som styr dessa sensorer och var sitter den. Så är det någon så har haft liknande, eller kan hjälpa mig och hitta problemet? //Stefux | |
fredde 7 |
stefux: modulerna sitter i reservhjulsbaljan. Jag hade kollat kontakten vid kofångaren först. |
|
Jag kan inte se några problem med kontakten. Ska checka modulen i reservhjulsbaljan. Tack för svaret. //Stefux |
|
fredde 7 |
stefux:Jag menade inte kontakten till den enskilda PDC givaren, utan kontaktstycket som kopplar ihop stötfångarens 4 givare med kabelstammen som leder bakåt i bilen.(ifall du inte menade den) Detta kontaktstycke sitter vid sidan av kofångaren. Kolla även kabelhärvan som sitter på baksidan av stötfångaren, Kanske har ngn kabel klämts/skadats? |
|
Ok! Nä denna har jag inte checkat! Vilken sida sitter den på? lär man demontera stötfångaren? //Stefux |
|
fredde 7 |
stefux:Nästan säker på att den sitter på högersidan iomed att kabelstammen löper utmed högersidan i bilen. Ta väck stötfångaren är att rekomendera då du kan undersöka kablaget i stötfångaren. |
|
Ok! Får testa det. Tack för hjälpen fredde 7!! //Stefux |
|
|
Jag har haft problem med kablaget på min gamla E61. Visade sig inte för ens man lindat av all "tejp" Sprucken och ärjad isolering på flertalet ställen på kablarna. _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Jag misstänker att det är som du beskriver Chrille! Ska riva ner stötfångaren vid tillfälle. Tackar för era bidrag :-) //Stefux |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.