AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
405

Kamkedja eller rem

nl
113
nls
i3 -17
Hej är det någon som vet om det är kedja eller rem på en 520 -98 ?
Jag skulle starta bilen så tände den till en gång och sedan när jag kör startmotorn så låter det som den inte har någon kompression den går väldigt lätt men tänder inte, iövrigt inga missljud.
Om det är rem skulle jag kunna tänka mig att den har gått av är det kedja så bör det väll bli en hel del skrammel.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kedja. I princip stridsvagnskvalitet. Över 30000mil kan spännaren behöva bytas, rassel före. Har du kolla så att milen stämmer om du oroar dig för det?
Mvh
Asken
nl
113
nls
i3 -17
Tack för ett snabbt svar.
Den har gått 8700 garanterade mil och om det hade varit rem så kan det ha varit möjligt att den kan gå av. Men eftersom du säger att det är kedja så bör det vara något annat fel det mystiska är att den går väldigt lätt runt och det kommer ett pysljud från motorn när jag kör den på startmotorn någon som har ett bra tips ?
Ja kedjan borde ju inte ha gått av,men det låter ju på din beskrivning som om det inte finns nå´n kompression, har ju hört bilar med krökta ventiler efter kamremshaveri och dyligt, då brukar motorn gå mycket lätt när man kör den på startmotorn och liksom hosta till ngn gång per varv...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.