AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.032

Schmiedmann sänkning enl deras hemsida E39 1998.

Hej! Jag har en E39 528 -98 sedan med Schnitzer ombyggnation och troligt också sänkt.
Har fått problem då båda dämparna blivit bytta till orginaldämpare och framdelen verkat höja sig några cm. (Mekanikern sa att jag skulle köpa orginaldämpare då de förra var totalt slut!!!!) Jag undrar om någon vet vad jag ska köpa för likvärdiga dämpare och fjädrar fram? Alltså hur mkt Schnitzer sats är sänkt fram resp bak. Min bil såg precis ut som den på deras hemsida. Schmiedmann har sänkning 35 eller 50. Alltså: Är det alltid fjädrarna som bestämmer sänkningen och man kan anta att mina fjädrar är helt slut så att de nya dämparna i fram tryckt upp framdelen några cm?? Eller vad?? Mekanikern råder mig att köpa sänkningsfjädrar så blir det nog bra.....Men med det finns ju ingen logik.....Jag vill ha likvärdiga höjder som innan. Och hur blir det med väghållningen om jag har kvar orginalfjädrarna och köper sänkningsfjädrar i jämförelse med schnitzer paketet som troligt har sportfjädrar alltså styvare.... Hur skall jag tänka??? Supertacksam för svar???

Fick svar från Schnitzer och sänkningen är 25 mm OM det satt deras sänkning på från början. Hmmm.....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.