|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"Garanti" är något som kommer med bilen och har ett visst bäst-före datum och omfattar typ alla fel på bilen. När dom löser något på good-will kan det vara ett mer eller mindre känt problem som omfattats av garantin men där garantitiden kan ha löpt ut, jag fick mina spridare bytta på good will då nybilsgarantin gick ut ett halvår tidigare. När dom går ut med aktioner, som det talats om i första inlägget, har det antagligen varit ett välkänt fel på delar som man väljer att byta ut oavsett om det strulat eller ej. Antingen blir du meddelad av din verkstad (kanske har med ditt förhållande till dem att göra) eller så fixar man det när du kommer in på service eller dyl. Fick mina tändspolar bytta då jag lämna in den på service. (här talar jag alltså om e90n jag hade). -Tihe Suryoye- |
|
| Fick också mina tändspolar bytta vid senaste servicen. Spridarna såg de över också. Det var aktion på det. Vitoco beskriver det ganska bra. | |
Karl-Hilding |
Oberoende så säger BMW själva att det är en förlängd garanti. |
|
Min bil blev kallad för att åtgärda batterikabeln/genomföring i bagaget. E61 -2005 _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
|
Fick min tandspol byt vid service i måndags. Ang. batteri kontakt/vajer recalll, hittade en BBC artikel som beskriver detta som problem i USA, Canada, och Japan och omfattar väldigt många BMW bilar. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.