|
|
|
|---|---|
|
Har har en fråga om min nyligen införskaffade BWW 525 XDT -10 , tillverkad 2009 Den har ganska mycket lull lull men som alltid vill man ha mer :) Kan man på ett någorlunda vettigt prissatt sätt komplettera med Night vision och tv samt internet ? Eller finns det något annat kul ?? Har stora navigatorn och head up om det gör någon skillnad ?? Är även nyfiken på vad denna innehåller för utrustning om någon kan hjälpa till med detta. Bilens sista 7 i id numret är C318137 | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Type Value VIN WBAPY51060C318137 Type code PY51 Type 525XD UL (EUR) E series E61 (MUE) Series 5 Type TOUR Steering LL Doors 5 Engine M57/T2 Displacement 3.00 Power 145 Drive ALLR Transmission AUT Colour PLATINGRAU METALLIC (A68) Upholstery EXCL.LEDER NAPPA ERW./SCHWARZ (NASW) Prod.date 2009-09-12 Code Description (EPC) S1CAA Selection of COP relevant vehicles S203A 4-wheel drive S205A Automatic transmission S230A Extra package, EU-specific S235A Towing hitch, detachable S248A Steering wheel heater S261A Side airbags for rear passengers S2NPA BMW alloy wheel, M double spoke 135 S300A Emergency spare wheel S302A Alarm system S316A automatic trunk lid mechanism S322A Comfort access S323A Soft-Close-Automatic doors S386A Roof railing S402A Electric panoramic roof Code Description (EPC) S417A Roller sun vizor, rear door S423A Floor mats, velours S428A Warning triangle and first aid kit S430A Interior/outside mirror with auto dip S431A Interior mirror with automatic-dip S441A Smoker package S442A Cup holder S456A Comfort seat with memory S464A Ski bag S470A Isofix-System S493A Storage compartment package S494A Seat heating driver/passenger S496A Seat heating, rear S4BYA Real Bamboo wood-grain trim, anthracite S502A Headlight cleaning system Code Description (EPC) S508A Park Distance Control (PDC) S522A Xenon Light S524A Adaptive Headlights S534A Automatic air conditioning S536A Auxiliary heating S563A Light package S5ACA High-beam assistant S5DFA Active cruise control+Stop&Go function S609A Navigation system Professional S610A Head-up display S612A BMW Assist S614A Internet, preparations S615A Expanded BMW Online Information S616A BMW Online S620A Voice control Code Description (EPC) S633A Preparation, mobile phone, Business S676A HiFi speaker system S698A Area-Code 2 for DVD S6AAA BMW TeleServices S6ABA Control for Teleservices S6FLA USB/Audio interface S710A M leather steering wheel S715A M Aerodynamics package S760A High gloss shadow line S761A Individual sunshade glazing S775A Headlining anthracite P7A7A Innovation Pack+Comfort Pack+Editions P7MFA Sports Edition S7SPA Nav Professional/cellph. prep. Bluetooth L801A NATIONAL VERSION GERMANY Code Description (EPC) S842A Cold-climate version S863A Retailer Directory Europe S879A On-board vehicle literature German S8S6A Pre-specified for export S8S8A Country-specific nav. system supply S8SAA Navigation access request,country-spec. S8SCA Telematics access request,country-spec. S8SPA Control unit COP S9AAA Outer skin protection S1CBA CO2 package S548A Kilometer-calibrated speedometer S851A Language version German |
|
Tack för snabbt svar på utrustningen :) Det jag "vet" om bilen är att den rullade i Tyskland ca 1800mil av BMW personal innan den via BMW Sverige togs hit och den ska då vara så kallad "svensksåld" enligt papperen. En tidigare ägare i Sverige innan mig och språket på idrive är Svenska. Hoppas någon kan fylla på med info om Night vision , tv , internet eller annat kul att fylla på utrustningen med |
|
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
Tror problemet är "någorlunda vettigt prissatt sätt" Det kommer bli dyrt,bara kameran kostar över 10000. Här kan du läsa lite om det, dock en 5år gammal artikel. Länk |
|
10000:- var lite dyrt så Night vision gör bort verkar det som. Hade en förhoppning att det var lite mer "förberett" då jag redan har kulan/plastbulan under grillen som ser ut som den vore till för Night vision. Det kanske är något annat i den för tex avståndsradar eller liknande ? Fick för mig att den funktionen fanns i sändare/givare vid backspegeln. Hoppas någon har en vettig ide för TV och internet Bor åt Södra Stockholms hållet om någon känner sig manad att ta tag i dessa eventuella uppdateringar/inkopplingar för rätt pengar. |
|
![]() 2.226 530d G31
Det är bara för kameran, sedan är det styrdon mm.. så det blir dyrt. Kulan du har är en radarna, för S5DFA Active cruise control+Stop&Go function. Farthållaren som håller koll på bilen framför. |
|
Night Vision sitter på vänster sida på stötfångaren Länk medan den adaptiva farthållaren sitter på höger sida Länk om jag var du hade jag sökt på tyska och engelska sidor för att se om någon/några gjort uppgraderingarna du efterfrågar. Det är ovanligt med så välutrustad E60/E61 du har så det kan vara svårt att hitta begagnade delar men möjligen kan du använda delar från E65 eller F01. Kika på realoem.com om artikelnumren överenstämmer. Mvh Stephan |
|
|
Så här Länk ser det ut med båda på samma bil. ___ //Ulf |
|
|
Ny länk Länk ___ //Ulf |
|
|
Jag har bara den vänstra sett framifrån dessvärre ;) Night vision och back kamera som var dom 2 tillägg jag skulle önskat om detta vore möjligt för rimliga slantar men känns som det hamnar på summor som det inte är värt. Bäst vore om night vision dök upp mera i rutan som head upp men man ska inte begära för mycket men det vore nice. |
|
|
Night vision är det ytterst sällan jag använder men så kör jag inte heller så mycket på mörka landsvägar. Den aktiva farthållaren är däremot något jag lärt mig uppskatta stort. ___ //Ulf |
|
|
Har nästan bara mörka landsvägar med mycket djur så night vision skulle vara en hjälpreda att se alla djur lite tidigare. Men som sagt helst i rutan då man inte sitter och glor på skärmen hela tiden |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.