|
|
|
|---|---|
|
Det finns ju lite olika lösningar på aux ingång. Jag har en 530da -02 med stora navin och växlare bak, går det på något sätt att fixa så att när det kommer ljud från en extern källa så byter radion till den automatiskt? Om inte det går, finns det en tele-mute kabel man kan koppla in sig på så radion åtm. mutar när den går en sån signal? | |
| Ingen som vet? | |
|
e39 byggda efter 09/02 har en fördragen sladd för aux som finns bakom 16:9 skärmen. Då köper man en sån här. Länk Har man en äldre bil så får man byta sin radiomodul BM54 till en tillräckligt ny som har aux stöd och koppla in sig direkt på den enligt nedan länk. Länk Finns beskrivet vilka pinnar man ska koppla in sig på. Möjligen att denna skulle kunna fungera. Länk /Ola Du kommer få valet AUX i skärmen då. |
|
|
Falsterbo, då behöver man köra en skiva samtidigt väl? Jag försökte detta på min bil men fick det aldrig att fungera. Kan vara lurigt men nivåerna på signalen. Jag har DSP på bilen kanske det som ställde till det. |
|
|
Falsterbo, en sån här testade jag men det funkade inte i min bil. Troligtvis pga av jag har DSP. Jag har "analog" DSP. Länk |
|
|
falsterbo: var "DVD GPS Navigation DVB-T for BMW M5 E39 (1995-2003) With IPOD RDS Bluetooth" krånglig att installera? Var allt inkluderat? Bara rycka ut det gamla och in med det nya? Har en M5 E39 -00 (business kasett, cd-växlare, dsp) och i behov av bättre ljud och inmatningsmöjligheter. /mmk |
|
|
Tack falsterbo! Låter som en utmärkt lösning för mig. Bra pris också :) |
|
|
Övertalad och beställt. :) Ser fram emot detta. Kan hända att det dyker upp frågor. Postar dem här isåfall. Tack igen! |
|
| Jag vill bara tillägga i tråden att ljudet blev väsentligt mycket bättre då jag satte i en modernare radiomodul (BM54). I mitt fall från en 2005 X5. En bonus då jag egentligen bara ville åt AUX funktionen. Många säger att volymen blir för låg från AUX men man kan reglera känsligheten. På 16:9 enheten görs det på knapparna 1-6 med 6 som högsta känslighet. Total kostnad för mig ca 950 kr för beg radiomodul samt en kabel. Återstår att dra fram kabel eller fixa till en blåtandssändare. | |
|
Fått min enhet "DVD GPS Navigation DVB-T for BMW M5 E39 (1995-2003) With IPOD RDS Bluetooth" Autocarplaza skrev detta till mig: "If you install the unit ordered from us, we are afraid that there may be no sound. In this case, you need to cut off the speaker cable on the power cable of our unit and connect it directly to the car speaker, which will solve the sound problem. " och "If there is no sound, you can cut off the speaker cables on our unit and connect them to the speaker cables in the back trunk of your car." Någon som kan förklara närmare vad som menas? Har inte öppnat upp bilen än för att kontrollera. Ska göra ett försök under nästa vecka och bra om man har lite info innan man börjar. Har S677A HiFI SYSTEM Professional DSP Kan det vara för att jag har DSP som den kan kräva en modifiering? Någon som har en idé på vad S677A innehåller för komponenter? Verkar vara 2 förstärkare. En på vänstersidan i bakluckan och en under hatthyllan. Kan det stämma? Har skorrande ljud från hatthyllan, så något är knas. Men jag får nog öppna och titta först. Kanske någon känner igen det? |
|
|
hmm. Låter som bäddat för strul. Då menar de kanske att jag behöver koppla förbi förstärkaren direkt till de bakre högtalarna. Undras hur ljudet blir i så fall. Eller också åker jag på att installera en "aftermarket 4 channel amplifier" |
|
|
Hittade denna länk: Länk Verkar som det är en lösning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.