AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.965

Bakvagn lagad M-roadster

Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Hej

Jag har under vintern plockat ner bakvagnen och installerat en I-balk i tvärbalken som differentialen är upphängd i. Jag valde att använda Randy Forbes kit. Om ni vill följa hela processen så finns den här: Länk

re
119
rensvind
BMW z3m 1998
hur många timmars jobb blev det och hur mycket kostade det om du avrundar upp till närmsta tusenlapp?
Visa användare
281
Kornknarr
M-roadster -98
Timmar kan jag inte säga något om. Jag har hållit på sedan innan jul, men det är ju något jag pulat med på helger och kvällar. Jag vet att han som har tagit fram kitet räknar med 16 timmar effektivt arbete. Nu bytte jag ju allla bussningar + bytte packningar i differentialen mm också.

Pengar? Jag hade tut och det fanns ett kit i Sverige så det kostade 4500:-. För den väg jag valde med ny differentialkåpa får man kanske sedan vara beredd på 5000:- till inklusive olja etc. För mig kostade det ännu en slant till eftersom jag köpte en svets och behövde en del verktyg.

Så från 10000 - 20000 beroende på ambitionsnivå och vad man har i garaget.

Jag fick priset nedsatt på bilen med 20 papp eftersom balken var sprucken så jag antar att jag gick runt på det hela.

Alla med z3M varianter bör kolla sina punktsvetsar. MIn bil var sådan att man såg att punktsvetsarna hade släppt uppifrån men sprickan i balken som också fanns syntes inte eftersom den doldes av diff-upphängningen. Det fanns stor risk för ett rejält haveri inom kort om någon hade fortsatt köra bilen.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.