|
|
|
|---|---|
|
Har mail konversation med en kvinna som säljer en 2006, 320 is, runt 3000 mil. absolut lägsta pris är 5000 euro, det är ju alldeles för bra för att vara sant men... jäg tänker fullfölja konversationen bara för att se vart den leder, intressant att se hur de går tillväga för att blåsa folk på pengar. Hon talar bara engelska och kör med gmail, så antagligen är det samma grej som jag stött på förr, man ska sätta in en deposit, och så EFTER det ska man få "prov"äga bilen ett tag innan köp, sure :-) Hur tar man reda på om det finns skulder som följer bilen? Resten av kontrollen tror jag att jag har koll på men tips är mycket välkomna! | |
| I Sverige eller Tyskland? | |
| Annonsen var på blocket men vi har inte kommit så långt så att jag vet var bilen är lokaliserad. | |
| Är det en E90 eller E30? | |
|
En 2006 betyder nog E90, hur slingrar hon sig från faktumet att du vill komma och kolla på bilen? Är det en 320si -06 för 5000€ så är det ju nästan helt givet att bilen inte finns, så vad spelar då skulder för roll? __________ Mvh Grelle |
|
|
Försök få henne att ta en bild på bilen från en viss vinkel. Njut av bortförklaringarna. ------- //Lövet |
|
|
E90, var/är en homologeringsmodell för ETCC eller nån annan standardvagns-serie, så bilen kan ju finnas även om jag tvivlar starkt. Hon har inte svarat på min fråga om provkörning ännu men det ska bli intresant att se vad hon svarar, och japp, ska verkligen passa på att njuta av bortförklaringarna :-) |
|
|
Det var precis som jag trodde, bilen står i förvar i Scottland. Jag ska betala frakt och hela beloppet till en fraktfirma, så skickar dom bilen till mig och så får jag ha den i 5 dagar för att bestämma mig. Om jag inte är nöjd får jag tillbaka hela beloppet och om jag är nöjd för fraktfirman över beloppet till henne. Finns det verkligen nån som går på detta? |
|
| Uppenbarligen eftersom dom kört med den där skiten i x antal år, än är inte den sista idioten född!! | |
| Maila att du har en kompis som bor i Skottland och gärna kommer och tittar på bilen. Och som dom andra sagt: njut av bortförklaringarna! | |
| Har redan tackat nej så jag missade chansen att njuta än lite till :-( | |
| Va synd, det kanske va ett klipp...;-)) | |
|
holmis63, det jag menar är att bilen inte finns i hennes ägo. Att det finns en 320si från 2006 är det väl ingen fråga om, men att hon äger en som hon säljer för 5000€, det är föga troligt. (Förutsätter att det inte är världens vrak) Då undrade jag vad det spelade för roll om bilen har skulder eller inte, eftersom det är en imaginär bil. __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.