|
|
|
|---|---|
|
Någon som äger bmw 530i 07 och uppåt? Hur är den snåla motorn med fler hästar än för tidigare? Fördelar och nackdelar? | |
|
Jag tyckte det var en stor skillnad på 272hk motorn mot den gamla. Helt annan karaktär. Nackdelar? Finns det såna med fler häst och mindre förbrukning? =) Samt att den nya motorn har förstärkta "Swirl flaps" |
|
| Någon som äger en 2007a ? | |
|
Någon 530i av årsmodell 2007 äger jag inte men nackdelarna på N53 30i med 272hk är att den som alla direktinsprutade motorer ger en lite högre risk för problem, motorn kan sota igen och ljudet på framför allt tomgång men även lägre varv blir lite tråkigare. Swirl flaps sitter dock på dieselmotorn och inte N52/N53. Fördelen är dock att den är starkare, piggare och snålare än föregångaren men även att 5-serie fick en facelift i samband med den nya motorn som gjorde mycket för modellen. Jag hade siktat mot en sådan själv även om föregångaren är en riktigt fin bil den med. //Bjersér |
|
|
Drabbas 272hk av frusen vv eller har den eluppvärmda slangar ? |
|
Karl-Hilding |
Sedan jag började tanka 98 ok, blir två år till sommaren, så peppar peppar så går den som en dröm. Bytade Nox, högtryckspump och termostat. En underbar motor med mycket kraft! |
| Jo men dem flesta bmw står den i instruktionsboken att man ska tanka 98 | |
|
Det går utmärkt att köra N53 på 95okt också utan ryckningar. Åtminstone de två jag haft. ------- //Lövet |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.