|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, Undrar om biltemas bromsskivor är bra till en VW Passat 2006 | |
| Körde många tusenmil på Biltema skivor på min BMW 323 utan problem , men fick tipset att lägga pengar på orginal klossar för biltemas var så hårda att dom skulle slita ut skivorna i förtid. | |
| Var det för ett par år sen du köpte skivorna eller var det länge sedan? | |
|
Som ovanstående skriver, kört antal tusen mil med biltema skivor. Bra skit som en del säger... mvh |
|
|
Deras bromsskivor har ju inte världens bästa rykte om sig, många har varit nöjda men ännu fler verkar vara missnöjda och med tanke på att biltema är långt ifrån billiga nuförtiden så jag hade köpt bromsar i tyskland istället. Kollade lite snabbt på biltema och skivorna verkar kosta ca 1500:- runtom och sen belägg på det, så totalt hamnar det på ca 2.100:- + slitagevarnare. I tyskland kan du köpa kompletta zimmermann skivor, belägg och slitagevarnare runtom för samma pris och då är det enormt stor skillnad på kvalitet! Här har du ett exempel från oelshop24.de: ca 2200:- med frakt Länk Jag beställde bromsar från den leverantören förra året och fick hem dom till dörren via UPS två dagar senare, så jag är väldigt nöjd med köpet! Jag köpte en Audi för ett par år sen via en bilhandlare. När jag provkörde den tyckte jag att bromsarna tog dåligt och han höll med så dom bytte bromsar innan jag köpte bilen. När jag besiktade bilen 4 månader senare fick jag anmärkning på dålig bromsverkan, konstigt tyckte jag då dom är nya men jag plockade ner bromsarna och såg att slitytan på bromsbeläggen hade smulats sönder och släppt från resten av klossarna, självklart hade han satt dit bromsar från biltema. Jag kommer iallafall inte att köpa bromsar där. |
|
| Stanic jag köpte mina skivor för ca 8 år sedan så det var ju inte igår precis , men man borde ju tycka att dom borde ha blivit lite hårdare med kvaliten på senare år ;-) | |
|
Jopovic: Belägg från biltema har jag hört att dom är inget o ha men skivorna säger dom fungerar helt ok, Ang att beställa från ebay så har jag endast köpt varor för Max 500kr några tusen har jag inte vågat än så länge, Ska titta närmare på det. Baggen523: det var de jag misstänkte, Men som du säger borde dom vara bättre nu |
|
| Biltemas skivor är bra. Punkt. Inte världens bästa så klart. Brembo-skivor verkar tex ha större problem med att de "slår sig" än Biltema-skivor. På en sketen bruxis som en Passat hade jag inte tvekat. Har själv kört med Biltema på flertalet bruksisar, utan problem. Att handla på ebay är ett bra alternativ, man kan hitta "märkes skovor" till Biltema-pris. Risken att bli blåst är minimal så länge man handlar av en säljare med måååånga (positiva!) omdömen. Jag har köpt massor från ebay, o aldrig blivit blåst, har till o med handlat av privatpersoner... | |
|
Ingen fara att handla från ebay , har köpt massor av grejor där utan att blivit blåst. Delar till mina bilar , motorsyckel och andra leksaker till mig själv mm ;-) Bara hitta en säljare med många positiva feedbacks så är det nog inga problem. |
|
| och betala alltid med paypal! | |
|
Just bromsskivorna verkar de flesta vara nöjda med från Biltema men däremot är det lite si och så med beläggen. Kolla hos mister-auto.se där brukar två bromsskivor från Brembo, Bosch, TRW eller något annat stort märke, kosta ungefär som en skiva kostar i Sverige. Bromsbelägg från "märkestillverkare" ligger också under halva priset mot i Sverige. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Blir biltema skivor runt om och belägg från adbildelar, Ca pris 2309kr Bilen brukas ca 1300mil om året så dom kommer hålla ett tag iallafall, |
|
|
Tack för mister-auto länken, skall byta skivor o klossar på min 328 E36 - 2 Brembo framskivor 650:- där Biltema tar 449:- STYCK..... |
|
| Kört två omgångar belägg från Biltema, inga problem alls. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.