|
|
|
|---|---|
| Hej , tänkte se om någon kunnig här kunde rådhjälpa mig , kör idag med Simons ljuddämpare på 335:an och är inget vidare nöjd med ljudet , ska man satsa på ett redigt catback system eller räcker det om man köper downpipes ? Tacksam för svar | |
| Går det inte att sätta ett rakt rör på en utav kattarna? | |
| Frågan är om de blir så bra , får inte bilen fel signaler då ? | |
|
Downpipes ger bättre prestanda och lite vassare ljud efter vad jag har hört. Om du byter till dp utan kattar får du felkod. Motorlampa. Detta går dock att lösa med de flesta mjukvarutrim som finns på marknaden. Har du testat golf tee mod? Tar 3 minuter, Gratis och sägs ge mer ljud. Kommer att ge en dold felkod men de kommer inte störa dig och har du en felkodsrensare så kan du ju ta bort den när du vill. /DJ |
|
|
Kolla här också: Länk /DJ |
|
| Det testade jag innan när jag hade original avgassystem med märkte ingen skillnad på ljudet men har inte testat med Simons på , får gå ut och göra det , sitter i ett trim som ska ge 385 hk så motorlampan kanske inte tänds då jag bytt dp utan kattar : ) , tack för tipsen , | |
|
Golf tee kommer inte fungera med Simons då du inte har avgasflappen längre, de sitter efter original bakre dämpare( vänster pipa). DPs ger raspigare ljud och bättre gasrespons samt potential för vassare tunes. Vill du ha mer dovt ljud så ska du nog gå annan väg. Du kommer förmodligen få problem med drone om du går djupare i ljudet men inte alla besväras av det.. Ljud är svårt då det är i betraktarens öron. Jag skulle kolla en massa klipp på youtube och försöka utröna vad som ger ljud som du gillar. |
|
| Jo jag misstänkte det när jag demonterade orginala avgassystemet , dovt ljud har jag nu med Simons på , vill ha det där lite mer råare , jo har lyssnat en del på youtube men svårt och avgöra ljudet på datan och i verkligheten , men ska nog börja med dps till o börja med , turbons kommer ju må bättre med då kattarna blir riktigt varma , | |
|
DPs är där katterna sitter, du har två i midpipes också men de primära försvinner om du byter DPs, om du inte monterar DPs kattade med bättre flöde förstås. Att turbos mår bättre av varmare kattar förstår jag inte men förklara gärna hur du tänker. Eller menar du att turbos kan andas bättre med mer flödande DPs för det är ju sant.. Varmare kattar nja men snabbare kyld lyft utan kattar bör ge mindre mottryck då kall luft tar mindre plats.. |
|
| Tänkte asså på att turbon blir ju varmare när det är ökad effekt , och med org kattar så kyls den ju dåligt , blir ju bättre med dps förståss , kör såklart utan kattar då : ) , | |
|
Lite OT men Golf Tee modden ger väl bara felkoder om du kopplar ur sladden. Rätt sätt att göra det på är att dra bort sprinten mellan ventilen och cylindern som öppnar och stänger samt spärra ventilen så att flappen alltid är öppen, på så sätt får mekanismen fortfarande göra sin grej... förutsatt att det ser ut som på F3x. -Tihe Suryoye- |
|
| har inte orginalsystemet på nu så har ingen sån ventil =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.