|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla! Vill börja med att tacka för all den information ni delar med Er av! Har efter ett litet (dumt) avhopp från BMW kommit tillbaka, hade en Peugeot 508 vilket bara var skräp. Så har nu införskaffat en BMW 520ia Touring 2010 med 4000mil på mätare. Ska hämta sen nästa vecka och kan knappt vänta. Jag är i stort behov av bensinvärmare. Finns det nån uppdaterad information om vart man införskaffar sådan till bra pris? Förstår att montering inte är genomförbart själv men det kanske blir billigare att köpa delarna och sedan lämna iväg det? | |
| Ingen som har lite koll? | |
![]() 2.226 530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :) 325 E30 Cab-93a 750i-96 750i-90 Sv.såld 6200mil. |
det är ingen lek, och kostar ca 40-50 000 för diselvärmare, Så det är nog därför ingen har bättre koll. Svårt eftermontera till rimlig peng. Mistänker det är lika med bensinvärmare |
| Hör efter med firmor typ El & Diesel, du kan eftermontera men glöm att få den integrerad i Idriven vilket iofs kan vara fördel för du får helt andra körtider på den än de 30 min som gäller på orginalmonterat. Välj till telefonstart kostar ca 5 lapp men då kan du starta värmaren precis när du vill, och du får nog räkna med pris upp till 25 lapp med telstart. | |
| Oj! Jag trodde nog det skulle vara lite billigare än så. Det blir nig väldigt dyrt då jag även behöver vinterdäck komplett med fälg. Hämtar bilen i Tyskland nämligen. Någon som vet om man kan köpa bensinvärmare billigare i Tyskland? | |
| Det är billigare i tyskland men det gäller att hitta en verkstad samt att få tid på den. köper du kompletta hjul i tyskland hos BMW så räkna med minst 10 lapp billigare än BMW här hemma. | |
|
Okej! Finns det några tyska sidor man kan kolla på som ni vet om? Köper man bäst däck och fälg på BMW i Tyskland eller en däckfirma? Ska jobba i Berlin men känns inte skitvanligt med dubbdäck där. |
|
|
Okej! Finns det några tyska sidor man kan kolla på som ni vet om? Köper man bäst däck och fälg på BMW i Tyskland eller en däckfirma? Ska jobba i Berlin men känns inte skitvanligt med dubbdäck där. |
|
| 33000:- skulle det kosta när jag ringde i somras, på en 525i. | |
| Jag antar att du är medveten om, att dubbdäck är totalförbjudna i Tyskland? Gäller även utlandsregistrerade bilar. | |
|
Vinyl: Tack för info, känns lagom lite för mycket. Ringde du BMW verkstad? Gunnare: även om de är förbjudna eller ej ser jag ingen mening med att använda dessa i Berlin, tämligen onödigt. Dubbdäcken skall självklart brukas i Sverige. |
|
|
Thule; Det är totalförbjudet med dubb i Tyskland, du får dra ut dem ur däcken om du har dem på vid gränsen. Alltså kommer du inte kunna köpa några dubbdäck heller från någon handlare i Tyskland. Det blir billigare att köpa en E61 med fabriksmonterad värmare än att eftermontera, kan du inte stoppa köpet? Mvh Stephan |
|
| Har tyvärr inte hittat någon med fabriksmonterad värmare. Sen är fet svårt att inte hitta en E61 som gått under 4000mil med den utrustning jag vill ha. Så det får bli elvärme istället. | |
| Thule: ja, en BMW verkstad. | |
|
Webasto Top E bensin 4,2kw 8595:- inkl moms i Sverige, borde vara billigare i Tyskland. Var inte så farligt, någon som har koll på vad monteringen kan gå på? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.