|
|
|
|---|---|
|
Hej, lurar eventuellt på en beg. F20 eller E87 M-sport beroende på vad jag får för MINIn vid inbyte/försäljning. F20 är ju utrustad med idrive. Kan någon med bra koll förklara exakt vad man kan se och göra med en standardversion av idrive? Har kikat på nätet men inte hittat mer än att instruktionsboken ligger i idrive, men vad finns och vad kan man mer göra? Misstänker att det finns en hel del godis men input är alltid roligt. | |
|
Har du använt en iDrive av något slag? En standardversion som följer med i alla bilar är precis som navi-iDriven, men utan navi förstås (och lägre upplösning på skärmen än med navi pro). Du kan sköta telefon (om bilen har blåtand), musik, diverse inställningar (beroende på bilens utrustning, men till exempel låsning av dörrar när man kör iväg, hur bilen ska indikera upplåsning etc), färddator. Exakt vad som går att göra beror helt på bilens utrustning i övrigt, men musik, vissa inställningar och färddator är alltid med. Kan se om jag kan hitta en instruktionsbok online för iDriven, tror att det är bästa sättet att se vilka menyval som finns. |
|
|
Tack för input Wiberg. Jag och hustrun hade en A6 med Audis motsvarighet. Det var några år sedan så jag minns inte exkat vad som ingick. Ser fram emot ditt svar! |
|
|
Hittade inget bättre än det här, iDrive verkar inte ha en separat instruktionsbok (hade för mig det, men det var längesedan jag läste min egen :) ). Länk Där har du amerikanska instruktionsböcker för alla möjliga modeller, om du tar till exempel nya 3-serien sedan eller touring så har den samma iDrive som 1-serien. iDrive-funktionerna är tyvärr lite utsmetade genom instruktionsboken, men det är ändå det bästa jag kan hitta som förklarar vilka funktioner som finns. |
|
|
Tack Wiberg, ska kika på länken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.