|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Då jag blivit lite sugen på att fixa AUX till min E39, så tänkte jag dra upp en tråd om detta ständigt återkommande ämne! Har en E39 -96 med bandspelare. Vet inte riktigt vad modellnamnet är, men det står "BMW Business RDS" i utrustningslistan. Tycker det här verkar rätt smidigt, men det står att den kopplas in i "CD-changer", men jag har ju ingen CD. Funkar den även på stereon med bandspelare? Samt, var lägger man den lilla gråa boxen som följer med, och var drar man ut själva 3.5mm kabeln? MVH Naikon | |
| Om du plockar ut kassettspelaren så ska det finnas en 10-pins kontakt på baksidan.. Där kopplar man in CD-växlare | |
|
Den första navin för e39 hade också band, men en cd-växlare i skuffen. Att du inte skulle ha uttag för cd-växlare har jag svårt att tro. Plocka ut hela stereon och kolla på baksidan, googla på cd-växlaruttag på stereon för e39 och jämför om du hittar kontakten på din bil. Du ska ha de runda stiften till vilka du ansluter aux-adaptern om du beställer en sådan (ebay tar ca 250kr). Jag har gjort detta flertalet gånger och har för tillfället iphoneanslutning med docka i askkoppen och aux under armstödet och det funkar ypperligt. Adaptern kostade ca 750kr. Första gången jag kopplade in allt tog det lite tid men gör det bara systematiskt och kolla en guide så blir det så mycket lättare! Mvh jonathan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.